Telewizja2014-03-28
19

Stopklatka TV w czołówce kanałów filmowych. Hitem „Krzyżacy”

Kanał filmowy Stopklatka TV w pierwszych dniach nadawania osiągnął  ok. 0,5 proc. udziału w rynku telewizyjnym. Dało to stacji trzecie miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych w Polsce. - Jesteśmy zadowoleni z wyników - mówi nam Agnieszka Sadowska z zarządu Stopklatki.

Stopklatka TV nadaje od 15 marca br., ale monitoringiem Nielsen Audience Measurement objęta została od 17 marca br. Z danych telemetrycznych za okres od tego dnia do 26 marca br. - przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl - wynika, że Stopklatka TV miała średnio 34 tys. widzów w każdej minucie.

Udział nowej stacji w grupie 4+ wyniósł 0,52 proc. Dało to Stopklatce TV trzecie miejsce w kategorii kanałów filmowo-serialowych. Liderem był w niej kanał TVP Seriale z 1,32 proc. udziału, a drugie miejsce zajęła ATM Rozrywka z 0,64 proc. udziału. Słabiej od Stopklatki TV wypadały zaś AXN (0,50 proc.) i Kino Polska (0,42 proc.) .

Natomiast w grupie komercyjnej 16-49 nowa telewizja zajęła czwarte miejsce z udziałem na poziomie 0,51 proc. Liderem tu był także kanał TVP Seriale z wynikiem 1,56 proc., a lepiej od nowej stacji wypadły też ATM Rozrywka (0,82 proc.) i AXN (0,63 proc.). Stopklatka TV była jednak lepsza od Kino Polska (0,45 proc.).

Top 5 kanałów filmowo-serialowych w Polsce

Zobacz tabelę

Nadawca jest zadowolony z wyników oglądalności Stopklatki TV w pierwszych dniach jej nadawania. Agnieszka Sadowska , członek zarządu Stopklatki SA, informuje, że stacja miała jeszcze większy udział wśród odbiorców, którzy korzystają wyłącznie z telewizji naziemnej - było to ponad 1,2 proc. w obydwu grupach. - Nie osiągnęliśmy jeszcze zakładanego zasięgu technicznego, co ma się wydarzyć w najbliższych miesiącach i na pewno wpłynie na wzrost oglądalności - dodaje Sadowska.

Właściciele Stopklatki TV zakładają, że do końca roku osiągnie ona 1 proc. udziału w grupie komercyjnej.  - Jest to naszym zdaniem realne. Cały czas przyglądamy się szczegółowo preferencjom naszych widzów i na bieżąco dostosowujemy ramówkę na kolejne tygodnie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Sadowska.

W okresie od 17 do 26 marca br. najwięcej widzów zgromadził film „Krzyżacy”, nadany w Stopklatce TV w niedzielę 23 marca br. o godz. 12.50. Obejrzało go 227 tys. widzów przy udziale na poziomie 1,92 proc. Kolejne pozycje zajęły takie filmy jak „Iluzjonista” (112 tys. widzów) i „Syzyfowe prace” (107 tys.). Obie te produkcje także nadano 23 marca ub.r.

Najpopularniejsze pozycje w Stopklatce TV

Zobacz tabelę

Stopklatka TV nadaje na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, dostępna jest też w platformach Cyfrowy Polsat i nc+ oraz w sieciach kablowych UPC, Toya i Inea. W jej ramówce znajduje się zarówno kino polskie, europejskie, jak hollywoodzkie. Stacja jest wspólną własnością Kino Polska TV i Agory (więcej na ten temat).

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(19)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas