Na polskim rynku rozpoczyna działalność globalna firma technologiczna Stripe, oferująca platformę płatności online. Równolegle startuje też na sześciu innych rynkach europejskich.
Użytkownicy Stripe otrzymują dostęp do globalnej sieci płatności (płatności w ponad 130 walutach, na ponad 100 rynkach na świecie), infrastruktury oraz wielu innych opcji ułatwiających prowadzenie biznesu w sieci.
Platforma umożliwia przyjmowanie przelewów, obsługę księgowości, rozliczenia i wpłaty na rzecz osób trzecich, optymalizację płatności mobilnych. Mogą też korzystać z portfeli mobilnych, takich jak Apple Pay i Google Pay.
Ceny Stripe nie wiążą się z żadnymi opłatami instalacyjnymi czy miesięcznym abonamentem. Rozpoczynają się od 1,4% + 0,25 euro (Polska: 1,40% + 1 zł) za udane obciążenie karty w Polsce.
- W Polsce jest wiele przedsiębiorczych i technologicznych talentów. Uważamy, że w tym kraju jest jeszcze więcej firm, które mogą rozwijać swój biznes także globalnie - mówi Felix Huber, szef na region EMEA w Stripe.
Globalna platforma płatnicza wyceniana jest na 22,5 miliardów dolarów. Przetwarza transakcje na miliardy dolarów rocznie dla milionów firm, zarówno startupów jak i największych globalnych korporacji, takich jak Google, Amazon, Uber i Shopify.
W Polsce z platformy korzystają już m.in. Kraków Startup Community, andcards oraz Pelvifly, dzięki czemu mogą sprzedawać swoje towary i usługi klientom z całego świata.
Platforma Stripe została stworzona 9 lat temu przez Johna i Patricka Collisonów.