Internet2018-12-07
11

Strony główne portali: Onet przed WP.pl, Gazeta.pl wyprzedziła o2.pl, TVN24.pl przyciąga najbardziej

Wśród stron głównych czołowych portali Onet niezmiennie ma więcej użytkowników od WP.pl, natomiast notuje nieco mniej odsłon. Strona główna Gazeta.pl wyprzedziła pod względem zasięgu o2.pl. Natomiast zdecydowanie najwięcej czasu użytkownicy spędzają na stronie głównej TVN24.pl.

W październiku br. stronę główną Onetu odwiedziło 11,37 mln użytkowników (czyli 40,91 proc. wszystkich polskich internautów), o 737,8 tys. więcej niż analogiczną witrynę WP.pl - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Ta pierwsza strona zanotowała 451,84 mln odsłon oraz 62 minuty i 50 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika, a ta druga - 463,98 mln odsłon oraz 62 minuty i 53 sekundy średniego czasu korzystania.

Strona główna Interii miała 4,66 mln użytkowników, 210,95 mln odsłon oraz 72 minuty i 35 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego. Na Gazeta.pl strona główna przy 2,87 mln użytkowników zanotowała 93,47 mln odsłon oraz 62 minuty i 56 sekund średniego czasu korzystania przez internautę, a na o2.pl - 26,59 mln odsłon oraz godzinę, 49 minut i 57 sekund średniego czasu korzystania.

Z kolei na stronie głównej TVN24.pl odwiedzający spędził przeciętnie 3 godziny, 19 minut i 13 sekund. Witryna zanotowała 1,69 mln użytkowników i 37,49 mln odsłon.

Spośród stron głównych trzech czołowych portali dzienników najwięcej użytkowników miała w październiku ta z Wyborcza.pl (535,2 tys.), a najwięcej odsłon i najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego - ta z Fakt.pl (24,6 mln odsłon oraz 46 minut i 35 sekund średniego czasu).

Na komputerach stronę główną Onetu odwiedziło 8,07 mln internautów, wykonując 246,98 mln odsłon oraz spędzając średnio po 58 minut i 26 sekund. Analogiczna witryna WP.pl miała 7,6 mln użytkowników, 235,2 mln odsłon oraz 51 minut i 32 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Natomiast strona główna Interii przy 3,91 mln użytkowników zanotowała 138,72 mln odsłon oraz 61 minut i 28 sekund średniego czasu korzystania, a taka witryna na Gazeta.pl - 2,02 mln użytkowników, 52,45 mln odsłon oraz 57 minut i 55 sekund średniego czasu.

Na stronie głównej o2.pl użytkownik spędził średnio godzinę, 55 minut i 41 sekund, a na analogicznej stronie TVN24.pl - 3 godziny, 40 minut i 9 sekund.

Z kolei w mobile’u na Onecie strona główna zanotowała 6,47 mln użytkowników, 204,86 mln odsłon oraz 37 minut i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego, a na WP.pl - 6 mln użytkowników, 228,78 mln odsłon oraz 46 minut i 7 sekund średniego czasu korzystania.

Na stronie głównej TVN24.pl odwiedzający spędził przeciętnie 2 godziny, 4 minuty i 26 sekund, na analogicznej witrynie Interii - 61 minut i 2 sekundy, a na stronie głównej o2.pl - 54 minuty i 19 sekund.

W skali roku strona główna Onetu zyskała 1,84 pkt proc. zasięgu (4,7 proc. w górę), tracąc jednocześnie 11,63 mln odsłon (2,5 proc. w dół) oraz 7 minut i 20 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika (10,4 proc. w dół). Analogiczna witryna WP.pl osiągnęła wzrosty o 1,18 pkt proc. zasięgu, 61 mln odsłon oraz 5 minut i 7 sekund przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 3,2, 15,1 i 8,9 proc. w górę).

Strona główna Interii przy spadku zasięgu o 2,31 pkt proc. zasięgu (czyli o 12,1 proc). zanotowała wzrosty o 4,37 mln odsłon oraz 14 minut i 30 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika (2,1 i 25 proc. w górę).

Za to strona główna Gazeta.pl zyskała 1,27 pkt proc. zasięgu (14 proc. w górę), tracąc 4,89 mln odsłon (5 proc.) oraz 13 minut i 7 sekund średniego czasu korzystania (17,2 proc.). Witrynie udało się wyprzedzić pod względem zasięgu stronę główną o2.pl, która zanotowała spadki o 1,36 pkt proc. zasięgu, 5,35 mln odsłon oraz 30 minut i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania (czyli o 14,4, 16,8 i 21,4 proc.).

Bardzo duże wzrosty procentowe osiągnęła strona główna SE.pl - o 0,95 pkt proc. zasięgu (czyli 137,7 proc.), 20,82 mln odsłon (550,6 proc.) oraz 27 minut i 18 sekund średniego czasu korzystania (141,6 proc.). Natomiast strona główna Wyborcza.pl zyskała 0,25 pkt proc. zasięgu, 1,56 mln odsłon oraz 61 sekund przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 14,9, 27,7 i 5,2 proc. w górę).

Autor:tw

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas