Internet2017-09-07
15

Strony główne: WP bliżej Onetu, mocno w dół Gazeta.pl, TVN24.pl i o2.pl przyciągają najbardziej

Wśród czołowych portali horyzontalnych najpopularniejszą stronę główną pod względem liczby użytkowników i odsłon ma Onet, przy czym zmalała jej przewaga nad stroną WP.pl. Największe spadki zasięgu w skali roku zanotowały strony główne Gazeta.pl i TVN24.pl, ta druga osiągnęła też najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego.

W lipcu br. stronę główną Onetu odwiedziło 9,85 mln realnych użytkowników, czyli 37,21 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni 422,31 mln odsłon, a każdy spędził na niej średnio godzinę i 8:40 minut - wynika z badania Gemius/PBI opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.

Witryna w każdym z tych wskaźników wyprzedza stronę główną WP.pl. Ta druga miała w lipcu o 172,5 tys. użytkowników, 31,3 mln odsłon i 11:45 minuty średniego czasu korzystania mniej.

Stronę główną Interii odwiedziło 5,08 mln użytkowników, którzy wykonali na niej 192,28 mln odsłon, a każdy spędził przeciętnie 56:47 minuty. Witryna miała więcej odwiedzających i odsłon niż strony główne o2.pl i Gazeta.pl łącznie - ta pierwsza zanotowała 2,52 mln użytkowników i 31,23 mln odsłon, a druga - 2,07 mln użytkowników i 100,13 mln odsłon.

Na stronie głównej o2.pl odwiedzający spędził średnio dwie godziny i 23:29 minuty, a na stronie głównej TVN24.pl - aż trzy godziny i 48:27 minuty. Na pierwszej witrynie każda odsłona trwała przeciętnie 11:36 minuty, a na drugiej - 8:09 minuty.

Zobacz tabelę

Z roku na rok strona główna Onetu zanotowała spadek zasięgu z 42,92 do 37,21 proc., czyli o 13,3 proc. (zmiana liczby użytkowników jest mało miarodajna, bo w ciągu roku wzrosła łączna liczba polskich internautów). Jednocześnie witryna straciła 106,75 mln odsłon (20,2 proc. w dół), a średni czas korzystania z niej zmalał o 11:15 minuty (czyli 14,1 proc.).

Strona główna WP.pl zanotowała znacznie mniejszy spadek zasięgu - o 1,64 proc. Jednocześnie zyskała 24,4 mln odsłon (6,6 proc. w górę) i 1:29 minuty przeciętnego czasu korzystania (wzrost o 2,7 proc.). W efekcie znacząco zmalała jej strata do strony Onetu.

Witryna Interii straciła w skali roku 10,07 proc. zasięgu (spadek z 21,34 do 19,19 proc.), 21,74 mln odsłon (10,2 proc. w dół) oraz 1:26 minuty średniego czasu spędzanego przez użytkownika (2,5 proc. w dół).

Największe spadki zasięgu zanotowały strony główne Gazeta.pl (o 28,1 proc.) i TVN24.pl (o 24,4 proc.). Pierwsza witryna straciła jednocześnie 10,51 mln odsłon (9,5 proc. w dół), a druga - 6,89 mln (13,4 proc. w dół). Za to wydłużył się przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego - na Gazeta.pl o 11 minut (czyli 13,5 proc.), a na TVN24.pl - o 23:06 minuty (11,2 proc. w górę).

Strona główna o2.pl przy spadku zasięgu o 6,57 proc. zanotowała wzrost liczby odsłon o 1,83 proc. i średniego czasu korzystania o 15,1 proc.

Tylko na komputerach stronę główną Onetu odwiedziło 7,78 mln użytkowników, którzy wykonali na niej 273,11 mln odsłon i spędzili średnio po godzinie i 3:50 minuty. Witryna WP zanotowała o 399,1 tys. użytkowników i 43,39 mln odsłon mniej, a przeciętny czas korzystania z niej był o 14:28 minuty krótszy niż w przypadku strony Onetu.

Strona główna Interii miała 4,06 mln użytkowników, 128,34 mln odsłon oraz 52:42 minuty przeciętnego czasu spędzanego przez odwiedzającego.

Zdecydowanie najdłuższy średni czas korzystania osiągnęły witryny TVN24.pl (trzy godziny i 32:57 minuty) i o2.pl (dwie godziny i 23:35 minuty).

Zobacz tabelę

W skali roku wszystkie strony zanotowały znaczące spadki odwiedzalności. Pod względem zasięgu najwięcej straciły Onet.pl (o 22,81 proc.), Gazeta.pl (o 22,14 proc.) i TVN24.pl (o 23,24 proc.).

Strona Onetu zanotowała też spadek o 99,48 mln odsłon (26,7 proc. w dół), a TVN24.pl - o 7,46 mln (25,6 proc. w dół). Witryny Interii i Gazeta.pl straciły po 20 proc. odsłon, o2.pl - 15,6 proc., a WP.pl - 8,1 proc.

Na smartfonach i tabletach liderem jest strona główna WP.pl - w lipcu zanotowała 4,88 mln użytkowników, 161,29 mln odsłon oraz 37:51 minuty przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Witryna Onetu miała mniej użytkowników (4,55 mln) i odsłon (149,21 mln), ale dłuższy przeciętny czas korzystania (39:35 minuty).

Na stronie głównej o2.pl przeciętny użytkownik spędził godzinę i 9:28 minuty, na Gazeta.pl - godzinę i 36:18, a na TVN24.pl - dwie godziny i 41:15 minuty.

Zobacz tabelę

Cztery strony z pierwszych miejsc rankingu osiągnęły duże wzrosty zasięgów w ciągu roku: WP.pl zyskała 26,5 proc., Onet - 13,9 proc., Interia.pl - 7 proc., a o2.pl - 42 proc. Za to witryna Gazeta.pl zanotowała spadek o 29 proc., a TVN24.pl - o 21,7 proc.

Strona główna WP.pl zyskała też 44,41 mln odsłon (38 proc. w górę), Interia.pl - 10,93 mln (20,6 proc.), o2.pl - 4,25 mln (60,4 proc.), a Gazeta.pl - 4,4 mln (11,7 proc.). Natomiast witryna Onetu straciła 7,27 mln odsłon (to 4,6 proc. w dół).

Autor:tw

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas