Internet2015-05-11
6

Strony główne: WP.pl spadła poniżej Onetu, w dół Gazeta.pl

W lutym br. strona główna WP.pl po dwóch miesiącach liderowania spadła na drugie miejsce, wyprzedzona przez stronę główną Onetu. W skali roku obie zyskały na zasięgu, za to spadki zanotowały strony główne pozostałych czołowych portali, największy Gazeta.pl.

Stronę główną Onetu w lutym br. odwiedziło 9,47 mln internautów (real users), którzy wykonali na niej 760,6 mln odsłon. Było to o 226,5 tys. użytkowników i 165,6 mln odsłon więcej niż strona WP.pl - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Witryna Onetu przyciągała też odwiedzających na dłużej - każdy korzystał z niej średnio przez godzinę i 32:47 minuty, o 18:24 minuty dłużej niż w przypadku konkurenta.

Tym samym strona WP.pl spadła na drugie miejsce po dwóch miesiącach liderowania (zobacz szczegółowe dane ze stycznia br.). Przypomnijmy, że kilka dni przed publikacją wyników z grudnia ub.r., w których po raz pierwszy wyprzedziła stronę Onetu, Grupa Onet zarzuciła jej sztuczne podwyższanie jej statystyk poprzez niezgodne z zasadami przekierowywanie ruchu z wyszukiwarki Google (więcej na ten temat). Wirtualna Polska tłumaczyła, że takie działania prowadziła jedynie w niewielkim zakresie w celach badawczych (więcej o tym).

Strony główne WP.pl i Onetu są zdecydowanie najpopularniejsze - witryny trzech kolejnych portali w sumie (bez uwzględnienia współodwiedzalności) miały mniej użytkowników i odsłon niż każda z nich. Jedynie pod względem średniego czasu korzystania przez odwiedzającego strony Interii i Gazeta.pl osiągnęły porównywalne wyniki (odpowiednio: godzinę i 3:29 minuty oraz godzinę i 27:56 minuty).

W ostatnim okresie większość czołowych portali mocno zmodyfikowała swoje strony główne, mocniej eksponując grafiki i wideo kosztem linków tekstowych (to tzw. układ kafelkowy). We wrześniu ub.r. zmieniły się w ten sposób strony WP.pl (więcej o tym) i Interii (zobacz szczegóły), które jednocześnie wprowadziły swoje nowe logotypy. W październiku w nowej odsłonie ruszyła witryna Onetu (przeczytaj więcej), a w styczniu br. - Gazeta.pl (więcej o tym).

Zobacz tabelę


W skali miesiąca wszystkie strony główne zanotowały spadki ruchu. Najwięcej użytkowników straciła WP.pl (804,6 tys., to 8 proc. w dół), przez co została wyprzedzona przez Onet, którego strona zanotowała o 285,1 tys. odwiedzających mniej niż w styczniu (to spadek o 2,9 proc.). Liczba użytkowników witryny Interii zmalała o 48,9 tys. (czyli 1,2 proc.), o2.pl - o 124,4 tys. (4,3 proc.), a Gazeta.pl - o 150 tys. (6,8 proc.).

W liczbie odsłon strony Onetu i WP zanotowały podobne spadki - pierwsza straciła 96,9 mln (11,3 proc. w dół), a druga - 74 mln (11,1 proc.). Pod względem średniego czasu korzystania najwięcej straciły witryny Onetu (8:18 minuty, czyli 8,2 proc.), Interii (5:14 minuty, czyli 7,6 proc.) i Gazeta.pl (5:19 minuty, czyli 5,7 proc.).

Zobacz tabelę

Na drugiej podstronie analiza wyników z ostatniego roku

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas