Internet2020-03-24
5

Strony główne: WP.pl wyprzedziła Onet, a Gazeta.pl Interię

Wśród stron głównych największych portali liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon jest ta z WP.pl, a na najdłużej internautów przyciągają witryny o2.pl i Interii. W ciągu roku bardzo duży wzrost odwiedzalności zanotowała strona główna Gazeta.pl.

W lutym br. stronę główną WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 13,3 mln realnych użytkowników, czyli 47,68 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali na niej 552,99 mln odsłon, a każdy spędził tam przeciętnie 58 minut i 39 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Analogiczna witryna Onetu (Ringier Axel Springer Polska) miała 12,49 mln odwiedzających, 482,53 mln odsłon oraz 60 minut i 27 sekund przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika.

Na stronie głównej Gazeta.pl (Agora) 5,75 mln internautów wygenerowało 109,8 mln odsłon oraz spędziło średnio po 33 minuty i 24 sekundy, a na konkurencyjnej witrynie Interii 4,99 mln użytkowników wykonało 230,61 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie 65 minut i 22 sekundy.

Natomiast strona główna o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) zanotowała 1,38 mln odwiedzających, 18,35 mln odsłon oraz 77 minut i 19 sekund średniego czasu korzystania. Na początku lutego witryna została udostępniona w nowej odsłonie.

W porównaniu z lutym ub.r. strony główne czterech czołowych portali osiągnęły spore wzrosty zasięgu i liczby odsłon. Na WP.pl taka witryna zyskała 10,54 pkt proc. zasięgu (to 28,4 proc. w górę) i 73,3 mln odsłon (15,3 proc.), a na Onecie - 6,92 pkt proc. zasięgu (18,3 proc.) i 38,78 mln odsłon (8,7 proc.).

W efekcie strona główna WP.pl wyprzedziła konkurentkę z Onetu pod względem zasięgu. Jednocześnie ta pierwsza zanotowała spadek przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika o 7 minut i 70 sekund (11,6 proc.), a druga - o 3 minuty i 19 sekund (5,2 proc.).

Z kolei strona główna Gazeta.pl zyskała aż 10,62 pkt proc. zasięgu (106,2 proc.) i 22,37 mln odsłon (25,6 proc.), tracąc 28 minut i 8 sekund średniego czasu korzystania (45,7 proc.). Dzięki temu pod względem zasięgu wyprzedziła analogiczną witrynę Interii, która zanotowała wzrost o 1,23 pkt proc. zasięgu (7,4 proc.) i 21,7 mln odsłon (10,4 proc.) oraz spadek przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika o 4 minuty i 14 sekundy (6,1 proc.).

Natomiast na stronie głównej o2.pl zasięg zmalał o 2,14 pkt proc. zasięgu (30,2 proc.), 6,35 mln odsłon (25,7 proc.) oraz 29 minut i 41 sekund (27,7 proc.).

Autor:tw

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas