Reklama2015-02-27
0

„Super Express”, „Nasze Miasto” i „Fakt” dużo więcej z reklam - mocno w dół „DGP”, „Polska” i „Rz” (TOP 10)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Spośród dzienników, które w styczniu br. zarobiły najwięcej na reklamach, największe wzrosty tych przychodów zanotowały „Super Express”, „Nasze Miasto” i „Fakt”. Z kolei najwięcej straciły „Dziennik Gazeta Prawna”, „Express Ilustrowany”, „Polska” i „Rzeczpospolita”.

Z danych cennikowych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. spadki wpływów z reklam dzienników znacznie wyhamowały. Przychody zmalały w porównaniu ze styczniem ub.r. o 0,5 proc., podczas gdy w całym 2014 roku spadek ten wynosił 4,7 proc. (zobacz szczegóły).

Dodajemy, że według szacunków Starlinka w ub.r. faktyczne wpływy reklamowe dzienników zmniejszyły się o 16,4 proc., do 306,6 mln zł (więcej na ten temat).

W styczniu br. najbardziej wzrosły cennikowe wpływy reklamowe trzech tytułów: „Super Expressu”, „Naszego Miasta” i „Faktu”. „Super Express” zarobił 9,7 mln zł, o 40,6 proc. więcej niż rok wcześniej, „Nasze Miasto” - 2,2 mln zł, o 29,4 proc. więcej, a „Fakt” - 11,7 mln zł, 21,9 proc. więcej. Wzrosły też wpływy reklamowe „Gazety Wyborczej” - o 4,9 proc., do 26,1 mln zł.

Mniej na reklamach zarobiły z kolei „Dziennik Gazeta Prawna”. „Express Ilustrowany”, „Polska” „Rzeczpospolita” i „Metro”. Wpływy reklamowe „Dziennika Gazety Prawnej” spadły o 26,2 proc., do 3,1 mln zł, „Expressu Ilustrowanego” - o 26,1 proc., do 1,7 mln zł, „Polski” - o 20,1 proc. - do 12,3 mln zł, a „Rzeczpospolitej” - o 19 proc., do 4,7 mln zł.
„Metro” zarobiło z kolei 7,8 proc. mniej niż przed rokiem, czyli 5,9 mln zł.

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas