Prowadzony przez Agatę Młynarską program “Świat się kręci” po miesiącu nadawania ma średnio 920 tys. widzów. To nadal zdecydowanie mniej niż śledzi w tym czasie konkurencyjne stacje, ale program powoli zyskuje widzów.
“Świat się kręci” oglądać można w TVP1 w dni powszednie między 18.30 a 19.15. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, po pięciu tygodniach nadawania średnia oglądalność programu ukształtowała się na poziomie 920 tys. widzów. Przełożyło się to na 8,24 proc. udziału w grupie 4+ i 5,10 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W pierwszym tygodniu emisji format śledziło 810 tys. widzów, w kolejnym widownia spadła do 790 tys. osób, a w trzecim wzrosła do 960 tys.
Najlepsze wyniki talk-show osiągnął w czwartym tygodniu obecności na antenie. Wówczas gromadził już 1,05 mln oglądających, osiągnął wtedy też najwyższe udziały - 9,01 proc. w grupie 4+ i 5,69 proc. w 16-49.
W ostatnim tygodniu widownia “Świat się kręci” jednak spadła i ledwo przekroczyła milion widzów (dane bez ostatniego piątku).
Zobacz tabelę
- Mieliśmy wpadkę w ostatnią środę, nadaliśmy bardzo rozbudowaną rozmowę na temat sytuacji w Stanach Zjednoczonych, a tematy międzynarodowe nie cieszą się dużym zainteresowaniem widzów - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Piotr Radziszewski, dyrektor TVP1. - Cały czas analizujemy program minuta po minucie i staramy się dopracowywać jego formułę - dodaje. W porównaniu z pierwszymi tygodniami w magazynie jest teraz mniej kultury, a więcej tematów społecznych i gorących dyskusji ich dotyczących. - Od dwóch tygodni otrzymujemy coraz więcej telefonów od widzów, którzy twierdzą, że polubili program i sami zgłaszają propozycje gości - mówi szef TVP1.
Rok temu w paśmie nadawania “Świat się kręci” TVP1 początkowo nadawała powtórki “Rancza”, a potem nowy serial “Wszystko przed nami”. Wówczas średnia widownia stacji była zdecydowanie wyższa niż obecnie, bo oglądało ją aż 1,8 mln osób, a udział wynosił odpowiednio 16,10 proc. i 12,49 proc. Piotr Radziszewski podkreśla jednak, że nowy program ma znacznie lepsze wyniki niż nadawane w maju br. w tym paśmie seriale paradokumentalne i podniósł wyniki TVP1 po godz. 19.00, gdzie dotąd nadawano “Wieczorynkę”.
Jednak cały czas w paśmie nadawania “Świat się kręci” TVP1 zajmuje dopiero czwarte miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem w grupie 4+ jest Polsat nadający wówczas “Pierwszą miłość” i “Wydarzenia”, który osiąga w tym paśmie 21,42 proc. udziału. Drugie miejsce zajmuje TVN (“Wawa Non Stop”, “Fakty”; 13,69 proc.), a trzecia jest TVP2 (“Pogoda”, “Sport”, “Jeden z dziesięciu”; 12,97 proc.). W grupie komercyjnej Jedynka także jest czwarta, a kolejność stacji jest identyczna.
Zobacz tabelę
- Dwa czy trzy razy mieliśmy więcej widzów niż “Wawa Non stop” - zwraca jednak uwagę Radziszewski. Szef TVP1 liczy na dalsze wzrosty widowni programu i jego udziału, na co ma wpłynąć coraz krótszy dzień i związane z tymi zmiany w zachowaniu telewidzów.
W magazynie “Świat się kręci” znaleźć można rozmowy na bieżące tematy społeczne, polityczne, kulturalne, lifestylowe. Komentują je zaproszeni goście, w tym specjalny gość dnia pozostający w studiu przez cały odcinek. W programie pokazywane są też śmieszne filmiki i materiały z politykami, w każdym odcinku jest również miejsce na występ muzyka. Producentem wykonawczym talk-show jest Rochstar.