Prasa2014-07-17
0

„Świat Wiedzy” liderem pism popularnonaukowych, a „Focus Historia” historycznych

W kwietniu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”, natomiast wśród magazynów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „Focus Historia”.

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu 2014 roku wyniosła 105 060 egz. i w porównaniu do kwietnia 2013 roku była ona wyższa o 4,62 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 29,49 proc. i wyniosła 71 452 egz.

Trzecią lokatę zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 40,04 proc. do poziomu 9 766 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej pozycję lidera zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego wynik sprzedażowy w kwietniu br. wyniósł 27 778 egz., po spadku o 14,26 proc.


Drugie miejsce należało do „Newsweek Historii” (Ringier Axel Springer Polska), której sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 25 784 egz., po spadku o 16,19 proc.

Zobacz tabelę

W kwietniu 2014 roku w porównaniu do marca 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem wśród pism popularnonaukowych i historycznych (o 13,86 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Focus”. Z kolei najwięcej stracił „Świat Wiedzy” - było to 10,29 proc.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas