Prasa2014-04-17
0

„Świat Wiedzy” na czele pism popularnonaukowych, a „Focus Historia” - historycznych

Shutterstock.comShutterstock.com

W styczniu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”, a wśród magazynów historycznych pierwsze miejsce należało do „Focus Historii”. Wszystkie pisma zanotowały jednak spadki sprzedaży.

Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2014 roku wyniosła 104 005 egz. i w porównaniu do stycznia 2013 roku roku była ona niższa o 11,67 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 2,61 proc. i wyniosła 77 601 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej pierwsze miejsce należało do „Focusa Historia” (Grupa Burda). Pismo to zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 12,48 proc. do poziomu 32 011 egz.

Druga lokata należała do magazynu „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 30 397 egz. Tytuł ten miesięcznikiem jest od marca ub.r. (więcej na ten temat), a wcześniej przez dwa lata ukazywał się jako dwumiesięcznik.

Do ZKDP dotąd nie wpłynęła deklaracja wydawcy miesięcznika „21. Wiek” za styczeń br.

Zobacz tabelę


W styczniu 2014 roku w porównaniu do grudnia 2013 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem wśród pism popularnonaukowych i historycznych (o 25,11 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Focus Historia”. Z kolei najwięcej stracił „Świat Wiedzy” - było to 6,18 proc.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas