Internet2019-03-07
22

Nowy szef HBO ostro o Netfliksie: "nie mają marki"

Powołany na nowego szefa stacji HBO Bob Greenblatt skrytykował swojego konkurenta, platformę Netflix. - Oni nie mają marki. To tylko miejsce, gdzie dostajesz wszystko - jak w Encyklopedii Britannica - powiedział.

W tym tygodniu Bob Greenblatt zastąpił na stanowisku CEO i prezesa HBO Richarda Plepler, który rządził stacją od 2013 roku.

Według amerykańskich mediów, Plepler miał odejść z powodu konfliktu z szefostwem AT&T, do którego należy HBO. Menadżer miał być niechętny próbom wciągnięcia stacji w walkę z Netflixem opartą na większej ilości wyprodukowanych treści. Plepler sądził, że konkurować można jedynie jakościowymi produkcjami, a większość produkcji konkurenta się do nich nie zalicza.

Netflix "nie ma marki"

Okazuje się, że krytyczny stosunek do Netflixa i jego strategii rozwoju podziela także nowy szef HBO. W wywiadzie dla NBC News Bob Greenblatt powiedział, że Netflix "nie ma marki. To tylko miejsce, gdzie znajdujesz wszystko - jak w Encyklopedii Britannica". Dodał, że model biznesowy Netflixa sprawdza się świetnie, ale tylko jeśli celem jest "dotarcie do jak największej liczby odbiorców na świecie".

Warto odnotować, że krytycznie o Netflixie wypowiadał się już rok temu prezes AT&T. Randall Stephenson nazwał konkurencję "Walmartem serwisów streamingowych" (Walmart to największa amerykańska sieć supermarketów).

HBO planuje w tym roku pokazać widzom około 150 godzin oryginalnych treści wideo.

W Polsce Netfliksa odwiedziło w styczniu br. 3,85 mln realnych użytkowników, a platformę HBO GO 1,74 mln (dane Gemius/PBI).

Autor:jd

KOMENTARZE(22)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas