Reklama2018-11-26
1

Szefowie Dolce&Gabbana przepraszają Chińczyków za rasistowskie reklamy (wideo)

Szefowie Dolce&Gabbana przepraszają ChińczykówSzefowie Dolce&Gabbana przepraszają Chińczyków

Domenico Dolce i Stefano Gabbana, właściciele domu mody Dolce&Gabbana w specjalnie przygotowanym filmie przepraszają Chińczyków za reklamy swojej marki, które ci uznali za rasistowskie. Markę zbojkotowano w Chinach, a jej produkty zniknęły z największych internetowych platform sprzedażowych w tym kraju.

Niedawno w internecie pojawiły się spoty, które promowały mający odbyć się w Szanghaju pokaz włoskiej marki odzieżowej Dolce&Gabbana. Były to trzy różne reklamy z hasłem „Eating with Chopstick” w ramach kampanii „D&G loves China”. Pokazano w nich chińską modelkę ubraną w czerwoną suknię Dolce & Gabbana, która próbuje jeść pałeczkami włoskie potrawy, takie jak m.in. spaghetti, ciastka cannolo i pizzę. W tle słychać męski głos, który poucza ją, jak ma to robić. Głos ten zniekształca nazwę Dolce&Gabbana, tak jak mogliby robić to Chińczycy.

Marka Dolce&Gabbana oskarżona o rasizm

Spoty wywołały ogromne oburzenie w internecie. W social mediach pojawiły się setki komentarzy urażonych Chińczyków, którzy uznali, że spoty pokazują ich naród jako zacofany i zamknięty. Markę Dolce&Gabbana oskarżali wprost o rasizm.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Our Instagram account has been hacked. So has the account of Stefano Gabbana. Our legal office is urgently investigating. We are very sorry for any distress caused by these unauthorized posts, comments and direct messages. We have nothing but respect for China and the people of China. Dolce & Gabbana 的官方Intragram 账号和 Stefano Gabbana 的 Instagram 账号被盗,我们已经立即通过法律途径解决。我们为这些不实言论给中国和中国人民造成的影响和伤害道歉。我们对中国和中国文化始终一贯的热爱与尊重。

Post udostępniony przez Dolce & Gabbana (@dolcegabbana)

W mediach społecznościowych pojawił się też hashtag #BoycottDolce nawołujący do bojkotu marki D&G - przyłączyli się do niego chińscy celebryci i modelki.

W czwartek z kilku największych internetowych platform sprzedażowych produkty D&G zostały wycofane. Było tak m.in. na Taobao, JD.com, Tmall, Secco, Alibaba. Ich przedstawiciele uzasadniali, że interesy Chin nie mogą być naruszane, a międzynarodowe firmy działające na tym rynku muszą szanować ten kraj.

Pokaz D&G zbojkotowały 24 modelki z jednej z chińskich agencji, które zdecydowały, że nie wezmą w nim udziału.

Domenico Dolce i Stefano Gabbana przepraszają

Ta sytuacja spowodowała najpierw, że zaplanowany w Szanghaju pokaz włoskiego domu mody odwołano w ostatniej chwili. W piątek z kolei do sieci trafił oficjalny film, w którym właściciele firmy Domenico Dolce i Stefano Gabbana przepraszają urażonych Chińczyków.

Trwający półtorej minuty spot wyemitowano w chińskim odpowiedniku Facebooka - Weibo. Twórcy marki mówią w nim o szacunku do chińskiej kultury:  - Nasze rodziny zawsze uczyły nas szacunku dla różnych kultur świata i dlatego chcemy przeprosić, jeśli popełniliśmy błędy w interpretacji waszej kultury - powiedział Domenico Dolce. Stefano Gabbana dodał: -  Zawsze kochaliśmy Chiny; odwiedziliśmy wiele miast... i na pewno wciąż mamy wiele do nauczenia. Oferujemy najszczersze przeprosiny Chińczykom na całym świecie. Na koniec filmu obaj mówią „przepraszam” po chińsku.

Włoscy projektanci Domenico Dolce i Stefano Gabbana nie pierwszy raz wywołują kontrowersje. Wcześniej krytykowali m.in. adopcję dzieci przez homoseksualistów. O dzieciach poczętych w wyniku zabiegu „in vitro” mówili, że są syntetyczne.

Autor:bg

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas