Reklama2013-04-22
16

Szymon Majewski „na krańcach świata” we wszystkich reklamach PKO BP

Wszystkie tegoroczne kampanie reklamowe PKO BP będą utrzymane w konwencji „Szymon na krańcach świata”. - Będziemy reklamować przede wszystkim usługi mobilne i bankowość dla dzieci i młodzieży - zapowiada Tomasz Marszałł, dyrektor marketingu PKO BP.

Do tej pory do emisji trafiły trzy reklamy PKO Banku Polskiego z Szymonem Majewskim w formacie „Szymon na krańcach świata”. W marcu były pokazywane reklamy pożyczki gotówkowej, w których Majewski odwiedza Królewnę Śnieżkę i siedmiu krasnoludków (przeczytaj więcej i zobacz ten spot), a w kwietniu zaczęła się kampania kredytu dla firm (Majewski w spocie spotyka się z Marsjanami - obejrzyj to) i płatności mobilnych (w której satyryk odwiedza Afrykę).

Tomasz Marszałł, dyrektor marketingu PKO BP, zapowiada, że wszystkie tegoroczne reklamy banku z udziałem Majewskiego będą utrzymane w takim formacie kreatywnym. - Klienci poszukują w reklamach humoru i rozumieją go. Bajkowa sceneria czy odwoływanie się do powszechnych skojarzeń z krańcem świata nie przeszkadza w prawidłowym odczytywaniu produktowego przesłania spotów - mówi Marszałł portalowi Wirtualnemedia.pl. Podkreśla, że w sondażu zleconym przez bank 83 proc. potencjalnych pożyczkobiorców, którzy obejrzeli reklamę z Królewną Śnieżką, zadeklarowało skłonność skorzystania z oferty PKO BP. - Ponadto, bajkowość i podróże Szymona bardzo sprzyjają wizerunkowemu otwarciu banku na świat, ostatecznemu zerwaniu z wizerunkiem skostniałej, niereformowalnej instytucji. I, co najważniejsze, reklamy w tej konwencji pierwszorzędnie wyróżniają się z bloku reklamowego i mają szansę być na długo zapamiętane - wylicza Tomasz Marszałł.

Szef marketingu PKO BP dodaje, że po dwóch latach współpracy z Szymonem Majewskim bank jest coraz lepiej postrzegany przez osoby w wieku do 39. roku życia. Liczba młodych ludzi uważających PKO BP za prestiżowy i renomowany wzrosła od 2010 roku o 7 pkt proc., za silny - o 9 pkt proc., a za obecny w internecie - o 6 pkt proc. (według cyklicznego badania prowadzonego przez MillwardBrown). Dodatkowo bank wzmocnił swój wizerunek polskiego, bezpiecznego i mającego gęstą sieć oddziałów.

- W technikach projekcyjnych stosowanych w badaniach jakościowych jeszcze niedawno, bo trzy lata temu, PKO BP kojarzył się respondentom głównie z emerytami -statecznymi, ale też skostniałymi, niezmiennymi w swoich poglądach, mieszkającymi we wnętrzach rodem z PRL, z boazerią, płytkami PCV i kryształami na półkach meblościanek - opisuje Tomasz Marszałł. - Dziś PKO Bank Polski to mężczyzna w okolicach 40-tki, ubrany w garnitur - klasyczny, ale modny. Mężczyzna elegancki i dystyngowany, otwarty i komunikatywny. Skupiony na swojej pracy, znający się na zarządzaniu pieniędzmi, posiadający wiedzę o wszystkich rynkowych nowinkach - dodaje Marszałł.

Od marca 2011 roku do końca ub.r. rachunki osobiste w PKO BP otworzyło ponad pół miliona osób w wieku do 39 lat. Stanowiło to 69,7 proc. nowych klientów pozyskanych w tym okresie przez bank. Wcześniej udział osób mających do 39 lat wśród nowych klientów oferty ROR banku wynosił 60,3 proc.

Jakie produkty w tym roku będzie przede wszystkim reklamował PKO BP? - Nacisk będzie położony głównie na innowacyjne rozwiązania w zakresie bankowości mobilnej i bankowości dla dzieci i młodzieży - zapowiada Tomasz Marszałł. Nie chce przy tym ujawnić, jak duży będzie w tym roku budżet marketingowy banku. W 2012 roku PKO BP cennikowo wydał na reklamy (bez internetu) 111 mln zł (zobacz szczegóły), najwięcej z sektora bankowego.

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(16)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas