Reklama2016-10-25
0

T-Mobile, Ferrero i Kino Świat dużo więcej na reklamy - w dół Orange, Volkswagen Group i Play (TOP 10)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Tradycyjne media zarobiły w trzech kwartałach br. 22 mld zł, zwiększając wpływy rok do roku o 4,3 proc. Największą dynamikę wydatków miała w tym czasie firma T-Mobile Polska. Inwestycje reklamowe ograniczyły z kolei Orange Polska, Volkswagen Group Polska i P4, operator sieci Play.

W okresie od stycznia do września br. media tradycyjne (czyli bez internetu) zarobiły na reklamach ponad 22 mld zł, czyli 4,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.  - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podst. danych cennikowych, bez rabatów). Największym reklamodawcą niezmiennie pozostaje Aflofarm Farmacja Polska, która na reklamę swoich marek wydała w tym czasie 1,42 mld zł, deklasując tym samym pozostałych reklamodawców. Nakłady reklamowe tej farmaceutycznej firmy wzrosły w skali roku o 9,5 proc.

Drugie miejsce na reklamowym podium zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w wysokości 497,8 mln zł (wzrost o 27,8 proc.), a trzecia lokata przypadła sieci sklepów Lidl Polska. Dyskonty na reklamę wydały 477,6 mln zł – 19,8 proc. więcej niż przed rokiem. Lidl obecnie stawia na aktywności w internecie - firma rozpoczęła emisję cyklu klipów, w których Karol Okrasa przygotowuje dania wspólnie m.in. z Kingą Paruzel i Darkiem Gutkowskim.

Z czołówki top reklamodawców mediów największą dynamikę wydatków reklamowych w omawianym okresie miała firma telekomunikacyjna T-Mobile Polska. Ten marketer zwiększył inwestycje w reklamę o 32,6 proc. Firma mimo że wydała więcej, w trzecim kwartale br. straciła 134 tys. użytkowników (wg raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej).

O 28,6 proc. więcej w porównaniu z trzema kwartałami ub.r. wydał producent słodyczy Ferrero Polska. Firma za swoje reklamy zapłaciła cennikowo 287,1 mln zł.

21,9 proc. więcej na promocje swoich marek w tradycyjnych mediach wydał koncern Unilever Polska. Było to 377,8 mln zł. Marketer obecnie promuje m.in. markę męskich kosmetyków Axe - w kampanii pod hasłem „Find your magic” pokazuje mężczyzn realizujących swoje pasje.

Jego największy konkurent, czyli Procter&Gamble Polska także przeznaczył w tym roku więcej na reklamy w tradycyjnych mediach - wydatki zwiększył o 10,5 proc., do 295,8 mln zł.

Z czołówki największych reklamodawców pierwszych trzech kwartałów tego roku trzy firmy zredukowały swoje nakłady reklamowe. Orange Polska zmniejszył je o 12,9 proc., do 374,6 mln zł, Volkswagen Group Polska  wydał 9,4 proc. mniej w skali roku (260,1 mln zł), a P4, operator sieci komórkowej Play, obciął wydatki o 11 proc., do 257,8 mln zł.

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas