Reklama2016-03-22
2

T-Mobile i Ferreo z dużymi wzrostami reklamowymi, w dół Lidl i P&G, Aflofarm liderem (TOP 10)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W ciągu pierwszych dwóch miesięcy br. tradycyjne media zarobiły na reklamach 12 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Liderem wśród reklamodawców pozostaje Aflofarm, ale dynamika jego wydatków jest niemal czterokrotnie niższa niż całego rynku. Mniej na wsparcie wydają z kolei Lidl Polska i Procter & Gamble Polska.

W okresie styczeń-luty br. media pozainternetowe zarobiły cennikowo na reklamach ponad 4,3 mld zł. Było to 12 proc. więcej niż w tym samym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Największym reklamodawcą, pozostaje niezmiennie już od dłuższego czasu, firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. W omawianym okresie zainwestowała w promocję swoich marek w tradycyjnych mediach 388,9 mln zł. Było to zaledwie 3,3 proc. więcej niż przed rokiem. Dynamika była niemal czterokrotnie niższa od wzrostu całego rynku.

Pabianicka spółka kilkanaście dni temu została wezwana przez Główny Inspektorat Farmaceutyczny do wstrzymania emisji reklam promujących syrop i tabletki Neosine, gdyż wg GIF wprowadzały one w błąd.

Drugie miejsce na podium utrzymał dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w wysokości 162,3 mln zł (wzrost o 31,9 proc.). Z kolei trzecim pod względem wydatków reklamodawców był operator komórkowy Orange Polska, który zwiększył nakłady na reklamę o 21,4 proc., do 84,5 mln zł. Orange przez najbliższe dwa lata zamierza działać według nowej strategii: chce poprawić jakość sieci oraz przyciągnąć nowych klientów dzięki lepszej jakości oferty i obsługi.

Do grona reklamodawców, którzy przez dwa pierwsze miesiące najbardziej zwiększyli wydatki reklamowe należeli T-Mobile Polska, Ferrero Polska oraz Unilever Polska. T-Mobile wydał 68,5 proc. więcej (58,3 mln zł), Ferrero - 41,7 proc. więcej (68,1 mln zł), a Unilever - 30,5 proc. więcej (59,8 mln zł). W obecnej kampanii ofertę T-Mobile wspólnie z Tomaszem Kotem promuje Kinga Preis. Ferrero z kolei mocno reklamowało swoje słodycze m.in. przy okazji walentynek. Marketer wspierał też markę Kinder Bueno - pokazując w reklamach fantazyjną podróż pociągiem Orient Express.

Wydatki USP Zdrowie wzrosły o 20 proc., do 62,7 mln zł, a spółki P4 - operatora sieci Play - o 15,7 proc., do 56,2 mln zł. W omawianym okresie mniej na reklamy wydali: Procter & Gamble Polska oraz Lidl Polska. Pierwszy marketer zredukował nakłady na promocję w tradycyjnych mediach o 8,1 proc., do 57 mln zł, natomiast sieć dyskontów - o 2,3 proc., do 60,5 mln zł. P&G w najnowszej, globalnej kampanii marki Always przekonuje, że jest za mało kobiecych emotikonów.

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas