Reklama2016-08-24
2

T-Mobile, Unilever, Ferrero i Kino Świat dużo więcej na reklamy, w dół Orange i Play

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Przez pierwsze siedem miesięcy br. wpływy reklamowe tradycyjnych mediów wzrosły w skali roku o 6 proc. W tym czasie wydatki reklamowe T-Mobile, Unilevera, Ferrero i Kino Świat zwiększyły się dużo bardziej, swoje budżety ograniczyli z kolei Orange i P4.

W okresie od stycznia do lipca br. wpływy reklamowe tradycyjnych mediów wzrosły w skali roku o 6 proc., do 17,3 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Największym reklamodawcą niezmiennie pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, która na wsparcie swoich marek przeznaczyła w omawianym okresie ponad 1,1 mld zł. To 13,7 proc. więcej niż rok wcześniej.

Z czołówki największych reklamodawców kilkukrotnie szybciej niż cały rynek reklamowy rosły wydatki czterech marketerów: T-Mobile Polska, Unilever Polska, Ferrero Polska i Kino Świat.

T-Mobile zwiększył swoje nakłady o 33,9 proc. - do 231,5 mln zł, zaś Unilever - o 29 proc., do 324,8 mln zł. Operator komórkowy obecnie prowadzi kampanię wizerunkową, w której Patrycja Kazadi zachęca do pracy w tej firmie. Ferrero wydało o 25 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ub. (207,8 mln zł), a dystrybutor filmowy Kino Świat – o 23,4 proc. więcej (369,6 mln zł).

Wartość reklam sklepów Lidl wzrosła w pierwszych siedmiu miesiącach tego roku w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. o 15,5 proc., do 332,4 mln zł. Koncern Procter&Gamble wydał w tym roku 218,6 mln zł (wzrost o 11,4 proc.), a Nestle Polska – 193,2 mln zł (2,5 proc. więcej).

Z czołówki największych 10 reklamodawców mediów pozainternetowych tylko dwie firmy zredukowały budżety reklamowe. Orange Polska zmniejszył je o 9,5 proc., do 313,9 mln zł, zaś spółka P4, operator sieci Play - o 5,3 proc., do 214 mln zł.

Orange aktualnie prowadzi kampanię, w której reklamuje się jako „sieć numer 1 dzięki Wam”, zaś Play w reklamach z udziałem aktora Piotra Adamczyka promuje usługę telewizyjną Play Now.

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas