Reklama2016-11-22
3

T-Mobile wyprzedził w wydatkach reklamowych Play i Orange, mocno w dół Virgin Mobile

Wydatki reklamowe sieci komórkowych spadły w trzech kwartałach br. o 4 proc. w skali roku. Operatorzy zwiększyli wydatki w radiu, dziennikach, na outdoorze i w kinach, a zmniejszyli w telewizji i magazynach. Najwięcej w promocję zainwestował T-Mobile Polska, mocno spadły wydatki Virgin Mobile.

W okresie od stycznia do września br. tradycyjne media zarobiły na reklamach sieci komórkowych 1,02 mld zł. W skali roku oznacza to spadek wydatków telekomów o 3,9 proc. - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych, bez rabatów).

Ponad połowa wydatków całej branży - 638 mln zł -  trafiła do telewizji. Było to jednak 9,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2015 roku. W omawianym okresie operatorzy komórkowi zmniejszyli też wydatki na reklamę w magazynach - o 42,4 proc., do 13,5 mln zł. O 11,8 proc. mniej rok do roku spadły również wydatki na reklamę indoorową - wyniosły 1,35 mln zł.

Część tych budżetów trafiła do radia, dzienników, na reklamę zewnętrzną i do kin. Operatorzy komórkowi w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku w stacjach radiowych wydali 174,6 mln zł (12,7 proc. więcej niż rok wcześniej). W reklamę w dziennikach zainwestowali niemal 8 mln zł (wzrost o 37,4 proc.).

Branża reklamy zewnętrznej zarobiła na ich reklamach w tym czasie 108,9 mln zł, czyli 7,8 proc. więcej niż rok temu. Kina natomiast – 72,7 mln zł, czyli 13,1 proc. więcej w porównaniu z rokiem ub.

Zobacz tabelę

Największym reklamodawcą wśród sieci komórkowych w omawianym okresie była firma T-Mobile Polska z wydatkami w wysokości 269,9 mln zł. Była to również jedynym spośród pięciu największych marketerów tej kategorii, który w skali roku zwiększyła nakłady na reklamę - o 34,2 proc.

Spółka na koniec września br. miała 11,22 mln klientów, o 414 tys. mniej niż kwartał wcześniej. W jej reklamach występują obecnie Cleo oraz Agnieszka Woźniak-Starak i Piotr Kędzierski.  

Drugie miejsce zajął w tym roku operator sieci komórkowej Play - spółka P4. Z wydatkami w wysokości 257,8 mln zł sieć ta awansowała z miejsca trzeciego, mimo że w tym roku wydała 10,9 proc. mniej niż rok temu. Play jest obecnie największą polską marką telekomunikacyjną na Facebooku. W obecnej, świątecznej kampanii tej sieci występują Roma Gąsiorowska i Michał Żurawski.

Trzecia lokata przypadła sieci Orange Polska (ubiegłorocznemu liderowi), która na reklamę w omawianym okresie wydała 252,7 mln zł (19,8 proc. mniej niż rok wcześniej). Ten operator w bożonarodzeniowej kampanii promuje m.in. usługi Orange TV i Orange Światłowód.

O 0,3 proc. mniej wydał w tym roku Polkomtel, który na reklamy marki Plus wydał 215,7 mln zł. Z kolei wydatki Virgin Mobile Polska były w tym roku niższe o 41,8 proc. i wyniosły 20,9 mln zł.

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas