Technologie2015-03-20
2

Tag Heuer, Google i Intel stworzą wspólnie smartwatcha. Ma konkurować z Apple Watch

Szwajcarski producent zegarków Tag Heuer oraz koncerny Google i Intel zawarły porozumienie, w ramach którego opracują wspólnie nowy inteligentny zegarek. - Szwajcarskie zegarmistrzostwo i Dolina Krzemowa to mariaż technologicznej innowacji z wiarygodnością producentów zegarków - podkreśla Jean-Claude Biver, CEO TAG Heuer.

Współpracę ogłoszono oficjalnie podczas targów branży zegarmistrzowskiej i jubilerskiej Baselworld w Szwajcarii.

Porozumienie zakłada, że wszystkie trzy firmy wspólnie zaprojektują i wyprodukują nowy model smartwatcha opartego o tradycyjną konstrukcję zegarków oferowanych przez Tag Heuer - szwajcarską firmę wytwarzającą zegarki od 1860 r.

- Jakość szwajcarskich zegarków jest uznana na całym świecie - podkreślił Guy Sémon, dyrektor generalny TAG Heuer. - Gdy połączy się ją z kreatywną technologią i globalnym potencjałem dwóch firm takich jak Intel i Google, wykorzystując platformę Android Wear i technologie Intela, możemy być świadkami technologicznej rewolucji w naszej branży - zaznaczył Sémon.

W rozmowie z agencją Reuters Jean-Claude Biver, CEO TAG Heuer ujawnił, że nowy smartwartch zostanie zaprojektowany na bazie Carrery, jednego z najlepiej sprzedających się modeli w portfolio Tag Heuer. Z zewnątrz smartwatch nie ma się niczym różnić od swojego tradycyjnego odpowiednika, według zapowiedzi zostanie jednak wyposażony w zestaw nowoczesnych rozwiązań technologicznych charakteryzujących obecne dzisiaj na rynku inteligentne zegarki. Dalszych szczegółów konstrukcji urządzenia nie zdradzono.

Przedstawiciele Tag Heuer, Google i Intela nie ukrywają, że ich nowy smartwatch ma być rynkową alternatywą dla zapowiadanego na kwiecień br. zegarka Apple Watch. - Apple na pewno przyciągnie do swojego urządzenia młodych użytkowników - przewiduje Biver. - Jednak w przyszłości ci sami młodzi ludzie, kiedy nieco podrosną, mogą zechcieć kupić dla siebie prawdziwy zegarek. Nasza propozycja będzie więc dla nich odpowiednim rozwiązaniem.

Według prognoz firmy analitycznej Strategy Analytics w br. na całym świecie zostanie sprzedanych ponad 28 mln sztuk smartwatchy, co będzie oznaczało wielokrotny wzrost w porównaniu ze sprzedażą 4,6 mln egzemplarzy w roku 2014. Prognozy wskazują, że w br. 55 proc. rynku smartwatchy może należeć do oczekiwanego Apple Watcha.

Autor:ps

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas