Prasa2014-08-21
0

„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa w I półroczu

W I półroczu 2014 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2014 roku sięgało 27,33 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,17 pkt. proc.

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 17,51 proc. respondentów (wzrost o 0,12 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,71 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,31 proc. czytelników.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,36 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,30 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,06 proc. czytelników, czyli o 0,41 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 6,12 proc. do 6,27 proc.

Zobacz tabelę

W tej grupie wiekowej 16-59  lat tylko jeden tygodnik z czołowej piątki - „Newsweek Polska”,  miał większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe cztery tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na gorąco”, „Chwila dla Ciebie” i „ Angora” - odnotowały niższe wyniki.

Zobacz tabelę

Na drugiej podstronie dane dwutygodników

Autor:mk

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas