Prasa2016-12-13
1

„Tele Tydzień” i „Tele Świat” na czele sprzedaży pism telewizyjnych po trzech kwartałach

W pierwszych trzech kwartałach br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych był „Tele Tydzień”. Z kolei na czele dwutygodników znalazł się „Tele Świat” - dane ZKDP pism telewizyjnych w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku uplasowała się na poziomie 750 884 egz., co oznacza spadek względem analogicznego miesiąca poprzedniego roku o 5,66 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę zajął inny tygodnik Wydawnictwa Bauer - „To & Owo”, którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 7,38 proc. i ustabilizowała się na poziomie 312 253 egz.

Podium zamyka „Kurier TV” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik w pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 roku wyniósł 161 321 egz., po spadku o 8,30 proc.

Na ostatnim (czwartym) miejscu sklasyfikowany został magazyn „Program TV” (Oficyna Wydawnicza „Press - Media”). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma zmniejszyła się o 12,42 proc. i wyniosła 80 191 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu tygodników telewizyjnych.

Średnia sprzedaż ogółem liderującego dwutygodnika, czyli magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach br. wyniosła 321 218 egz. Była ona o 3,61 proc. mniejsza, niż w takim samym okresie 2015 roku.

Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 188 165 egz., po wzroście o 0,66 proc. - jedynym w zestawieniu wszystkich pism telewizyjnych.

Podium uzupełnia „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 142 363 egz., po spadku w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 5,26 proc.

Na czwartym miejscu uplasował się „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w okresie od stycznia do września br. wynoszącym 115 489 egz. Wynik tego magazynu zmniejszył się w skali roku o 10,92 proc.

Ostatnią lokatę w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w I, II i III kwartale 2016 roku na poziomie 41 386 egz. Magazyn ten zanotował największą stratę w zestawieniu wśród dwutygodników, wynoszącą 15,34 proc.

Zobacz tabelę

We wrześniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych również był „Tele Tydzień”, którego wynik względem września ub.r. zmniejszył się o 8,10 proc. do poziomu 733 949 egz.

Drugie miejsce zajął magazyn „To & Owo” (299 664 egz.; w dół o 8,71 proc.), a trzecie - „Kurier TV” (156 800 egz., spadek o 12,74 proc. - największy wśród wszystkich tygodników).

Wśród dwutygodników telewizyjnych liderem średniej sprzedaży ogółem również w tym ujęciu był „Tele Świat”, którego wynik względem września 2015 roku zmniejszył się o 5,14 proc. do poziomu 308 656 egz.

Drugi był magazyn „TV14” (184 000 egz.; w dół o 0,59 proc.), a na podium znalazł się jeszcze „Tele Max” (140 180 egz., - 5,55 proc.).

W tym ujęciu wszystkie dwutygodniki zanotowały spadki, a najwięcej stracił magazyn „Ekran TV” - było to 16,79 proc. do 38 034 egz.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas