Po pięciu odcinkach oglądalność nowej telenoweli TVP1 “Galeria” wyniosła 3,16 mln widzów. Serial dał Jedynce pozycję lidera rynku telewizyjnego, chociaż miał nieco mniej widzów niż w ostatnim tygodniu ”Plebania”.
TVP1 “Galerię” emituje w dni powszednie o 17.30 począwszy od 30 stycznia br. Pięć pierwszych epizodów serialu zapewniło publicznej stacji 23,87 proc. udziału w grupie 4+ i 17,33 proc. w komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W paśmie nadawania serialu Jedynka jest liderem w grupie wszystkich widzów. Drugie miejsce zajmuje w tym czasie Polsat, nadający serial “Dlaczego ja?”, który osiąga 22,55 proc. udziału. Trzeci jest TVN (“Sędzia Anna Maria Wesołowska”, “Sąd rodzinny”; 18,08 proc.), a czwarte miejsce zajmuje TVP 2 (głównie “Jeden z dziesięciu”; 10,08 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej TVP 1 zajmuje pozycję wicelidera za Polsatem.
W ostatnim tygodniu emisji (23-27 stycznia br.) nadawana w paśmie “Galerii” telenowela “Plebania” miała nieco większą widownię niż nowy serial - śledziło ją bowiem 3,22 mln osób przy udziale na pozomie 24,25 proc. w grupie 4+, ale udział w 16-49 był niższy od udziału "Galerii" i wynosił 14,73 proc. Z kolei w analogicznym okresie ub.r. względem pierwszego tygodnia nadawania “Galerii” “Plebanię” śledziło 3,73 mln widzów, a jej udział wynosił odpowiednio 28,83 proc. i 20,39 proc.
>>> “Galeria” - nowy serial TVP 1 (fotogaleria)
Z danych telemetrycznych wynika, że nową telenowelę Jedynki oglądają głównie kobiety, widzowie powyżej 50. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
“Galeria” to serial opowiadający o ludziach, których losy splatają się w centrum handlowym, bohaterami są jej pracownicy, właściciel oraz ich rodziny i przyjaciele. Główną postacią jest Karolina (w tej roli Magdalena Turczeniewicz), która po powrocie z Włoch trafi do galerii, bo chce otworzyć sklep z autorską biżuterią (więcej na ten temat). Producentem serialu opartego na włoskim formacie jest ATM Grupa. TVP 1 promuje serial tylko za pomocą autopromocji.
Widownia “Galerii” odcinek po odcinku
Zobacz tabelę
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Profil widowni “Galerii”