Reklama2022-06-09
3

Telewizja emituje coraz więcej reklam, ale mniej na nich zarabia. Polsat na czele wpływów

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w maju 2022 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zmniejszyły się o 4,54 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,69 mln spotów reklamowych, o 3,64 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 20,79 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 20,88 tys. godzin).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,87 mld zł, co oznacza spadek w skali roku o 4,54 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Polsat na czele pod względem wpływów

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 415,51 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 0,79 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugi był TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 3,52 proc. do 322,06 mln zł.

TVP1 wyprzedziła TVP2

Podium uzupełnia TVP1 (174,47 mln zł; + 17,89 proc.), która wyprzedziła TVP2 (135,22 mln zł; - 9,10 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN24 z wpływami na poziomie 86,76 mln zł i spadkiem o 28,09 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 131,58 mln zł - w maju 2022 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 30,80 proc. Kolejne miejsca zajęły: Kompania Piwowarska (80,34 mln zł; do góry o 34,53 proc.) i Lidl Polska (61,66 mln zł; - 21,04 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas