Telewizja2022-06-07
15

TVP1 i TVN liderami w maju, TVN24 wyprzedziło TVP Info. Eurowizja 2022 i „M jak miłość” hitami

Największą widownię w maju zgromadziły finał Eurowizji 2022, „M jak miłość” oraz Polsat SuperHit Festiwal. Na pozycji lidera oglądalności wśród stacji w 4+ znalazła się TVP1, a w 16-49 - TVN. Wzrosty oglądalności zanotowały czołowe stacje newsowe - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w maju 2022 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem maja 2021 roku zmniejszył się o 8,68 proc. i wyniósł 8,52 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 10,95 proc. do 7,24 proc.

Podium uzupełnia TVP2. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 7,02 proc. (w dół o 12,25 proc.). Z kolei czwarty TVN miał 6,58 proc. udziału (- 9,37 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 32,72 proc. w maju 2021 roku do 29,36 proc. w maju 2022 roku.

TVN24 wyprzedziło TVP Info

Z szóstego na piąte miejsce awansował kanał TVN24, którego udział wzrósł o 15,71 proc. do 5,45 proc. Stacja wyprzedziła TVP Info (5,35 proc. udziału; + 40,79 proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych z 11. na 10. miejsce awansował Polsat News (1,98 proc.; do góry o 6,45 proc.).

TVN na czele w 16-49

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 8,53 proc., po spadku o 11,33 proc.

Drugą lokatę zajął Polsat. Jego wynik w maju br. zmniejszył się o 13,75 proc. do 7,78 proc.

TVP1 wyprzedziła TVP2

Podium uzupełnia TVP1 (- 2,06 proc. do 5,24 proc.), która wyprzedziła TVP2 (- 10,76 proc. do 5,14 proc.). Tuż za „wielką czwórką” uplasował się kanał TVN7 (- 16,07 proc. do 4,23 proc.).

Finał Eurowizji 2022 hitem

W zeszłym miesiącu najwięcej widzów zgromadził finał Eurowizji 2022, który odbył się w sobotę, 14 maja. Transmisję w TVP1 obejrzało średnio 3,45 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 39,42 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Wydarzenie było transmitowane także w TVP Polonia, gdzie śledziło je dodatkowo 352 tys. widzów.

Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość”, który w Dwójce 30 maja obejrzało 3,40 mln osób. BSHR% wyniósł 28,58 proc.

Podium uzupełnia pierwsza część kabaretonu, który nadawany był 22 maja w ramach Polsat Superit Festiwal. Relację w Polsacie obejrzało 2,71 mln osób. BSHR% wyniósł 21,77 proc.

Czwarty był finałowy mecz Ligi Mistrzów, który odbył się 28 maja. Spotkanie zakończyło się zwycięstwem Realu Madryt, który pokonał Liverpool F.C. wynikiem 1 do 0. Pojedynek w TVP1 oglądało średnio 2,63 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 26,16 proc.

„Fakty” na czele dzienników

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 3 maja na antenie stacji obejrzało 2,30 mln widzów (20,77 proc. udziału). Była to siódma topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 1,97 mln widzów (emisja 25 maja; 10. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 15 pozycji uplasował się „Teleexpress” TVP1 z 1,76 mln oglądających (30 maja).

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie miesiąca

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas