Po trzech pierwszych kwartałach br. Telewizja Polska zanotowała dodatni wynik finansowy brutto na poziomie 2,3 mln zł. Rok wcześniej spółka miała aż 158,3 mln zł straty.
We wrześniu 2013 roku przychody z abonamentu wyniosły 12,2 mln, przy 11,4 mln osiągniętych w analogicznym okresie ub.r. W okresie dziewięciu miesięcy br. w stosunku do ubiegłego roku przychody abonamentowe wzrosły o 43,4 mln zł, tj. o 21,4 proc.
Przychody reklamowe były natomiast o 11,7 proc. niższe od wpływów osiągniętych w ubiegłym roku, co - jak tłumaczy TVP - w znacznej mierze wynika z recesji na rynku reklamy, a także ze wzrostu konkurencji w sektorze kanałów naziemnych związanego z cyfryzacją. W ub.r. TVP pokazywała także mistrzostwa Europy w piłce nożnej i letnie Igrzyska Olimpijskie w Londynie.
Postępuje dywersyfikacja źródeł przychodów. Tzw. pozostałe przychody Telewizji Polskiej (poza reklamą, sponsoringiem i abonamentem) wzrosły w okresie dziewięciu miesięcy 2013 roku w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 21,5 mln zł.
Z kolei koszty działalności operacyjnej w skali roku zmalały o 64,3 mln zł. - To m.in. efekt realizacji kolejnych etapów procesu restrukturyzacji. Trudna sytuacja finansowa wymusza niestety również oszczędności w sferze programowej, a także ograniczanie wydatków inwestycyjnych - podaje Telewizja Polska.
TVP podkreśla, że ma nadal stabilną sytuację w zakresie płynności finansowej.
Przypomnijmy, że po pierwszych ośmiu miesiącach br. TVP miała tylko 82 tys. zł zysku brutto (więcej na ten temat).