Telewizja2021-06-07
11

Pracownicy TVP z nowym intranetem. "Miejsce nabywania nowych kompetencji"

fot. Jacek Kurski / screen fot. Jacek Kurski / screen "Wiadomości" z 11.10.2020

Telewizja Polska z początkiem czerwca uruchomiła dla swoich pracowników i współpracowników nowy intranet. Ma działać lepiej niż poprzednia wersja, która nie do końca sprawdzała się w okresie, kiedy wiele redakcji pracuje zdalnie.

W intranecie można znaleźć informacje o pracy poszczególnych redakcji, ogłoszenia zamieszczane przez pracowników i współpracowników, porady i fora dyskusyjne do wymiany poglądów. Nie brakuje też praktycznych informacji, jak chociażby o menu w firmowych restauracjach, czy ofert specjalnych na wakacje. Poza TVP intranet posiada m.in. TVN Grupa Discovery.

Zobacz także: Nie będzie konkursu na prezesa TVP

Jacek Kurski chwali się nowym intranetem

O nowym intrancie poinformował pracowników sam prezes TVP Jacek Kurski. - Docierały do nas niepokojące sygnały, zwłaszcza w ostatnim czasie - gdy większość naszej telewizyjnej Załogi pracowała zdalnie - o brakach w funkcjonalnościach Intranetu, czy trudnościach w korzystaniu z niego. Uznaliśmy, więc za konieczne zapewnienie każdemu z Państwa dostępu online do naszej wewnętrznej sieci korporacyjnej. Poza tym, dynamiczna i nowoczesna Spółka, jaką jest Telewizja Polska, nie tylko wdraża innowacje na wielu płaszczyznach swojej działalności produkcyjnej, ale także z odwagą podejmuje się realizacji ambitnych celów związanych z rozwojem zaawansowanych technologii w obszarze komunikacji wewnętrznej. Tym bardziej, że efektywna i sprawna komunikacja jest podstawą sukcesu każdej organizacji, lepszej jakości jej pracy, a co najważniejsze - satysfakcji pracowników - napisał Kurski w e-mailu.

Zobacz także: TVP szykuje dokument „Człowiek zbuntowany” o Jarosławie Kaczyńskim

Platforma nabywania nowych kompetencji dla pracowników TVP

Z wcześniejszym intranetem występowały problemy podczas korzystania z niego zdalnie. Teraz ma być inaczej. Kurski zwrócił uwagę, że stworzenie nowej platformy nie było łatwe w czasie pandemii. - Chcę podkreślić, że nowy Intranet TVP to wynik wytężonej, wielomiesięcznej pracy dedykowanych temu zadaniu zespołów, za którą w imieniu Zarządu i kadry kierowniczej pragnę serdecznie podziękować. Jestem pod ogromnym wrażeniem efektu tego wyzwania technologicznego, zwłaszcza że zostało ono podjęte w niełatwym czasie pandemii. Jestem przekonany, że odnajdziecie się Państwo w tej nowej, przyjaznej użytkownikom, przestrzeni intranetowej, którą będziecie wykorzystywać do pozyskiwania cennej wiedzy, nabywania nowych kompetencji i wymiany doświadczeń; która będzie rozwijać się dla Was i dzięki Waszemu zaangażowaniu, do czego Wszystkich gorąco zachęcam - napisał prezes TVP.

Zobacz także: Kaczyński: TVP w porównaniu z TVN wzorem cnót, Kurski robi dobrą robotę

2,04 mld zł dla TVP z abonamentu i rekompensaty

W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku).

Firma zanotowała 198 mln zł zysku netto, z czego ponad 188 mln zł zamierza przeznaczyć na kapitał zapasowy, a 9 mln zł - na premie dla pracowników.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/tvp-osrodki-regionalne-abonament-rekompensata-wydatki-2020-r ##

W 2019 roku firma osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. 57 proc. wpływów stanowiły środki abonamentowe wynoszące 1,459 mld zł, z czego 331,4 mln zł to opłaty abonamentowe, a 1,127 mld zł - zeszłoroczna rekompensata.

Liczba etatowych pracowników Telewizji Polskiej w ub.r. zwiększyła się o 95 do 2 825. Na wynagrodzenia firma przeznaczyła 513,27 mln zł, o 10,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Z zeszłorocznego zysku pracownikom zostanie wypłacone do podziału 17,8 mln zł brutto.

Tylko w pierwszej połowie ub.r. Telewizja Polska, głównie dzięki otrzymanej rekompensacie, zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, z czego 1,8 mld zł pochodziło z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, natomiast wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.

1,71 mld zł z rekompensaty dla TVP w br.

Na mocy tegorocznej ustawy budżetowej rekompensata abonamentowa dla TVP, Polskiego Radia i regionalnych rozgłośni publicznych może wynieść do 1,95 mld zł. Środki mogą zostać przeznaczone przez nadawców wyłącznie na realizację misji publicznej.

W styczniu br. ustawę budżetową z przyjął Sejm, uchylając większość poprawek Senatu, m.in. wykreślenie zapisu o rekompensacie abonamentowej. Pod koniec miesiąca ustawa została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że z tegorocznej rekompensaty Telewizja Polska otrzyma w formie obligacji skarbowych 1,71 mld zł (minimalnie mniej niż przed rokiem), Polskie Radio - 125,91 mln zł (6,7 mln zł więcej niż w ub.r.), a rozgłośnie regionalne - 112,66 mln zł (6,6 mln zł mniej).

Na początku marca przewodniczący KRRiT zaakceptował zmiany w karcie powinności TVP na lata 2020-2024: wzrost kosztów misji publicznej w 2021 r. do 2,87 mld zł, a w 2024 do 2,9 mld zł.

4 maja zarejestrowano kolejną transzę obligacji skarbowych, o wartości 350 mln zł, na potrzeby rekompensaty abonamentowej dla Telewizji Polskiej i Polskiego Radia. W połowie marca wyemitowano w tym celu papiery za 650 mln zł.

Autor:ag

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas