Prasa 2016-08-25
1

„The Independent” z dużym wzrostem czytelnictwa po rezygnacji z wersji drukowanej, zyskują też inne brytyjskie dzienniki

Według raportu „National Readership Survey” w II kwartale tego roku serwis „The Independent” zanotował wzrost czytelników o 46 procent po tym, jak dziennik całkowicie zrezygnował z wydawania wersji drukowanej. Więcej użytkowników cyfrowych mają też inne największe brytyjskie tytuły newsowe: „The Sun”, „The Daily Telegraph”, „The Guardian”, „Daily Star” czy „Daily Express”.

Według danych przytoczonych w raporcie „National Readership Survey” dotyczącym brytyjskiego rynku prasowego w II kwartale br. serwis The Independent notował miesięcznie ponad 21 mln użytkowników miesięcznie, co oznacza wzrost o 46 proc. rok do roku.

Dla „The Independent” to pierwszy okres rozliczeniowy, w którym tytuł ukazuje się jedynie w wersji cyfrowej - z początkiem marca br. wydawca zadecydował o zakończeniu wydawania dziennika jako drukowanej gazety.

Znaczna większość czytelników serwisu to użytkownicy urządzeń mobilnych - jest ich obecnie 18,2 mln, o 81 proc. więcej niż w II kwartale ub.r. 5,7 mln internautów przegląda The Independent na komputerach, i wśród nich także zanotowano wzrost -  o 25 proc.

- Uzyskane wyniki świadczą wyraźnie o tym, że decyzja o rezygnacji z wersji drukowanej i przejście całkowicie do internetu była słuszna - zaznacza w komunikacie Jon O'Donnell, dyrektor zarządzający działem sprzedaży „The Independent”. - To też potwierdzenie, że czytelnicy są skłonni zaakceptować nowe kanały dystrybucji treści pod warunkiem, że będą one wysokiej dziennikarskiej jakości.

Raport podaje, że oprócz „The Independent” w internecie zyskują także inne największe brytyjskie tytuły newsowe.

„The Sun” zanotował w II kwartale br. 13,5 mln użytkowników swojego serwisu, co oznacza wzrost o 5 proc. rok do roku. W tym samym czasie sprzedaż drukowanej wersji dziennika spadła o 8 proc.

Internetowe wydanie „The Daily Telegraph” zyskało 26 proc. odbiorców, serwisowi „The Guardian” przybyło 20 proc. czytelników, „Daily Star” miał w cyfrowej wersji 24 proc. więcej użytkowników, a wzrostem na poziomie 42 proc. może się pochwalić „Daily Express”.

Autor: ps

KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas