Prasa2015-02-04
1

„The New York Times”: Zysk operacyjny w dół, przychody z reklam cyfrowych ratują wyniki gazety

Zysk operacyjny niższy o 64 mln dol., dalszy spadek przychodów z tradycyjnej reklamy, 12-procentowy wzrost w segmencie reklamy cyfrowej i 910 tys. płatnych subskrybentów e-wydania gazety - to wyniki „The New York Times’a” za 2014 r.

Według informacji podanych w komunikacie „NYT” w roku 2014 zysk operacyjny osiągnął poziom 92 mln dol., co oznacza spadek w porównaniu z kwotą 156 mln dol. zanotowaną w 2013 r.

Wśród przyczyn mających wpływ na gorszy wynik wymieniono konieczność inwestycji w cyfrowy rozwój tytułu, a także koszty związane z restrukturyzacją i zwolnieniami pracowników.

Jednocześnie Mark Thompson, dyrektor wykonawczy Times Company podkreślił rosnące znaczenie reklamy cyfrowej w ogólnych wynikach firmy. Z udostępnionych danych wynika, że w całym 2014 r. przychody wygenerowane przez reklamy cyfrowe, szczególnie w segmencie mobile i wideo, były o 12 proc. wyższe w porównaniu z rokiem 2013. To złagodziło między innymi zanotowany w 2014 r. 1-proc. spadek związany z reklamą w drukowanej wersji gazety w porównaniu z rokiem poprzednim.

Thompson podkreślił rosnącą rzeszę płatnych subskrybentów cyfrowego wydania „NYT”. Obecnie ich liczba wynosi z górą 910 tys. i jest wyższa o 20 proc. w porównaniu z 2013 r. Jednocześnie szef Times Company nie ukrywał, że w 2014 r. był dla gazety niełatwym okresem. Niektóre przedsięwzięcia w segmencie cyfrowym - na przykład aplikacje NYT Now oraz NYT Opinion nie spełniły pokładanych w nich nadziei i musiały zostać zawieszone. Wydawca był też zmuszony do zwolnienia ponad 100 dziennikarzy i innych pracowników różnych pionów.

- 2015 r. będzie okresem naszego dalszego rozwoju w obszarze cyfrowym, przy jednoczesnym podnoszeniu jakości dziennikarstwa w wydaniu drukowanym, i poszukiwaniu monetyzacji tworzonych przez nas treści - zapowiedział Thompson.

Autor:ps

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas