Szanowny Użytkowniku,
Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu.Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego serwisu wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności.Wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.Można to zrobić poprzez zmianę ustawień przeglądarki lub opuszczenie serwisu (więcej).
„The New York Times”: Zysk operacyjny w dół, przychody z reklam cyfrowych ratują wyniki gazety
KOMENTOWANEGO ARTYKUŁU
KOMENTARZE (1)
WASZE KOMENTARZE
Warto czytać...
Szkoda, że w tekście zabrakło podstawowych informacji: Jakie są wpływy reklamowe z wydań papierowych, a jakie z internetu. Narracja tekstu zdaje się potwierdzać tezę, że papierowe gazety zdychają, i tylko, jak mówi tytuł, ratują je wpływy z internetu.
Spróbujemy jednak tekst przeczytać. Rzeczywiście w 2014 r. NYT miało zysku operacyjnego (dla jasności różnica między kosztami a wpływami) 92 mln dolarów, to jest znacznie mniej niż w 2013, ale było to spowodowane kosztami nietrafionych inwestycji w internecie i kosztami odprawy dla 100 pracowników.
900 000 subskrybentów wydań cyfrowych? Liczba zdawałaby się imponująca. Ale dotyczy całego roku! Nie wiemy, jaki dostęp wykupili i na jaki czas? Dla zabawy - codziennie wydanie papierowe czyta ponad milion ludzi. 25 dni wydawniczych w miesiącu, razy 12.
Czy reklamy w papierowym wydaniu mają się źle? Wręcz fatalnie (uwaga ironia). Nastąpił spadek. O ile? O 1 (słownie jeden) procent!!! Podczas, gdy w internecie wzrost o 12 proc.
A teraz najważniejsze. Z tekstu nie dowiemy się, ile zarabia gazeta papierowa. Więc - w III kwartale NYT zarobił z wydań papierowych 138 mln dolarów, z internetu 38 mln dolarów, i w większości nie sekcji informacyjnej...