Telewizja2015-12-01
2

„The Voice of Poland 6” zyskał 240 tys. widzów. 9,3 mln zł z reklam

Szósty sezon „The Voice of Poland” oglądało 2,17 mln widzów, o 230 tys. więcej niż piątą serię pokazywaną rok temu. Program dał TVP2 drugie miejsce w rynku, a wpływy z reklam wyniosły 9,27 mln zł. Kolejna edycja talent-show ma pojawić się w TVP2 jesienią 2016 roku.

Dwójka „The Voice of Poland 6” emitowała w soboty o godz. 20.05, w okresie od  5 września do 28 listopada br. Średnia widownia muzycznego widowiska wyniosła 2,17 mln osób, co przełożyło się na 14,13 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 15,76 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.

Najwięcej widzów zgromadził odcinek talent-show z 26 września br. (była to druga część eliminacji pokazana tego dnia o godz. 21.18). Obejrzało go 2,74 mln osób.

Top 3 odcinki „The Voice of Poland”

Zobacz tabelę


Szósta edycja programu miała o 230 tys. oglądających więcej niż pokazana jesienią ub.r. piąta seria, którą obejrzało średnio 1,93 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 12,54 proc. oraz 12,04 proc.

W czasie nadawania „The Voice of Poland” TVP2 zajmowała drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem w tym czasie była stacja TVN z udziałem na poziomie 17,06 proc., pokazująca konkurencyjny talent-show „Mam talent!” oraz filmy fabularne. Gorzej od TVP2 poradziły sobie: TVP1 (11,24 proc.; prognoza pogody, „Komisarz Alex” i filmy) oraz Polsat (11,18 proc.; pasmo filmowe, „SuperDzieciak”). W grupie komercyjnej 16-49 Dwójka była też druga za TVN, ale trzecią pozycję zajął Polsat.

Widownia show na tle konkurencji

Zobacz tabelę

Wpływy z reklam wyemitowanych przy szóstej serii programu wyniosły 9,27 mln zł. Dla porównania, nadawany rok temu piąty sezon show z reklam przyniósł 13,28 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Zwycięzcą szóstej edycji „The Voice of Poland” został Krzysztof Iwaneczko. Drugie miejsce zajął Tobiasz Staniszewski.

Kolejna seria talent-show ma pojawić się w ramówce TVP2 jesienią przyszłego roku. Jerzy Kapuściński, dyrektor Dwójki, uważa, że najlepiej jest „The Voice of Poland” emitować raz w roku. - Jest wtedy więcej czasu na przygotowania, a selekcja uczestników jest lepsza - mówił tydzień temu w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że średni udział TVP2 w rynku w październiku br. wyniósł 8,45 proc.

Autor:pp

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas