Telewizja2019-10-08
7

Koniec „The Wall. Wygraj marzenia”. Teleturniej w nowym paśmie miał tylko 670 tys. widzów

fot. TVPfot. TVP

Ostatni sezon teleturnieju „The Wall. Wygraj marzenia” oglądało średnio 670 tys. widzów, o 579 tys. osób mniej niż pokazywany rok temu początek drugiej serii w TVP1. Produkcja dała Dwójce ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym.

Trzeci sezon „The Wall. Wygraj marzenia” na antenie TVP2 oglądać można było w niedziele o godz. 20.05, począwszy od 8 września br. Jak już informowaliśmy, Telewizja Polska podjęła decyzję o rezygnacji z tego teleturnieju. Ostatni - 66 - odcinek „The Wall. Wygraj marzenia” widzowie Dwójki zobaczyli 6 października.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Średnia widownia premierowych odcinków wyniosła 670 tys. osób, co przełożyło się na 4,23 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 3,67 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 3,71 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

W porównaniu do początku drugiego sezonu, emitowanego jesienią ub.r. w TVP1 w piątki około godz. 20.35, teleturniej stracił 579 tys. widzów. Średnia widownia trzech pierwszych odcinków (pokazanych w okresie od 14 września do 5 października ub.r.) wyniosła 1,25 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 8,60 proc., 7,99 proc. oraz 7,90 proc. udziału.

Program „The Wall. Wygraj marzenia” wraz z początkiem września br. przeniesiony został z TVP1 do TVP2, ponieważ Telewizja Polska postanowiła ujednolicić pasma na swoich głównych antenach. - „The Wall” swoim nastrojem bardziej pasuje do niedzielnego wieczoru i może być dobrym rozrywkowym uzupełnieniem oferty seriali emitowanych w TVP1 - kilka tygodni temu komentował nam Jacek Kurski, prezes publicznego nadawcy.

Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył odcinek pokazany 29 września br. Zgromadził on przed telewizorami 792 tys. oglądających.

Dwójka w paśmie nadawania programu zajęła ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie była TVP1, która emitując wtedy prognozę pogody i „Wojenne dziewczyny”, osiągała 13,62 proc. udziału. Drugi był TVN („MasterChef”; 11,10 proc.), a trzeci - Polsat („Kabaret na żywo”; 9,60 proc.).

Również wśród widzów w grupach16-49 i 16-59 Jedynka była czwarta.

„The Wall. Wygraj marzenia” to teleturniej, który powstawał na licencji amerykańskiego formatu „The Wall”. W każdym odcinku występowała para uczestników, którzy odpowiadali na pytania.

Producentem wykonawczym polskiej wersji był Endemol Shine Polska.

W kolejnych tygodniach TVP2 w niedziele o 20.05 emitować będzie powtórki „The Wall. Wygraj marzenia” (odcinki z udziałem Macieja Kurzajewskiego w roli gospodarza). W najbliższą niedzielę w tym pasmie stacja wyjątkowo zrelacjonuje eliminacyjny mecz do Euro 2020 Polska-Macedonia Północna (transmisja w TVP2, bo TVP1 będzie nadawany „Wieczór wyborczy”).

Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 8,16 proc.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:The Wall. Wygraj marzenia, TVP1

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas