Biznes2023-03-06
3

Toblerone musi usunąć górski szczyt z opakowań

Firma Mondelez musi usunąć z opakowań czekolad Toblerone wizerunek górskiego szwajcarskiego szczytu Matterhorn. Zobowiązują ją do tego przepisy.

Toblerone ma usunąć szczyt Matterhorn z opakowania po tym, jak część produkcji czekolady została przeniesiona poza Szwajcarię.

Opakowanie czekolady w kształcie piramidy, który odzwierciedla alpejski szczyt, zostanie poddane renowacji etykiet i będzie zawierał podpis założyciela.

Amerykańska firma Mondelez, producent Toblerone poinformowała, że ​​obraz góry o wysokości 4478 m zostanie zastąpiony bardziej ogólnym szczytem. Ten wizerunek pojawił się na opakowaniach marki po raz pierwszy w 1970 roku.

Do zmiany zobowiązują surowe zasady dotyczące „szwajcarskości”, które wprowadzono w 2017 roku.

Wynika z nich, że symbole narodowe nie mogą być używane do promowania produktów na bazie mleka, które nie są wytwarzane wyłącznie w Szwajcarii. Dla innych środków spożywczych próg wynosi co najmniej 80 proc.

W oświadczeniu Mondelez przekazał, że przenosi część produkcji poza kraj, aby „odpowiedzieć na zwiększony popyt na całym świecie i rozwijać markę Toblerone".

Firma zdradziła, że nowe opakowanie Toblerone będzie zawierało „charakterystyczny nowy krój pisma i logo Toblerone, które czerpią dalszą inspirację z archiwów Toblerone i podpisu naszego założyciela, Toblera”.

Toblerone, górska czekolada wytwarzana ze szwajcarskiego mleka z miodem i migdałowym nugatem, po raz pierwszy trafiła do sprzedaży w 1908 roku w Bernie, stolicy Szwajcarii. Ale dopiero w 1970 r. postrzępiona sylwetka Matterhorn zadebiutowała na opakowaniu, wcześniej widniał na nim berneński niedźwiedź i orzeł.

W 2016 roku Toblerone wzbudził kontrowersje, zmieniając projekt tabliczki czekolady, rozdzielając charakterystyczne trójkątne kawałki, aby obniżyć koszty.Po wielu krytykach firma wróciła do pierwotnego kształtu dwa lata później.

Autor:bg

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas