Radio2017-11-02
5

Tok FM i Vox FM dużo więcej reklam, RMF FM z wyższym wzrostem od Radia ZET (TOP10)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Przez trzy kwartały br. stacje radiowe zarobiły na emisji reklam 5,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Największy wzrost przychodów z reklam zanotowały w tym okresie Tok FM, Vox FM i RMF Classic.

W okresie od stycznia do września br. marketerzy przeznaczyli na reklamy w radiu ponad 4,7 mld zł. Było to 5,7 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje radio RMF FM, które na reklamach w omawianym okresie zarobiło 1,37 mld zł, zwiększając przychody w skali roku o 5,8 proc. Reklamodawcy wydali na antenie tej rozgłośni więcej niż w trzech pozostałych ogólnopolskich stacjach łącznie (Radiu Zet, Programach I i III Polskiego Radia).

RMF FM jest nie tylko liderem słuchalności w ogólnopolskim rynku radiowym, ale również najpopularniejszą wśród słuchaczy rozgłośnią wybieraną w dni powszednie w godzinach porannych.

Drugie miejsce w zestawieniu najlepiej zarabiających reklam zajmuje Radio ZET, którego przychody w 9 miesiącach br. wyniosły 794,3 mln zł, jedynie 0,6 proc. więcej w skali roku.

Trzecia lokata należy z kolei do Programu III Polskiego Radia. W tej rozgłośni marketerzy na reklamy wydali 289,3 mln zł, czyli 4,7 proc. więcej niż rok wcześniej.

Pozostałe miejsca w zestawieniu TOP 10 największych pod względem wpływów z reklam rozgłośni zajmują: Program I Polskiego Radia – 159,3 mln zł (wzrost o 32 proc.), Tok FM – 127,3 mln zł (wzrost o 47 proc.), Vox FM – 105,6 mln zł (wzrost o 248 proc.), Złote Przeboje Poznań – 59,8 mln zł (wzrost o 2 proc.), RMF Classic – 59 mln zł (wzrost o 14,4 proc.), Eska Warszawa – 58,6 mln zł (wzrost o 4,7 proc.) i Eska Poznań – 54,9 mln zł (wzrost o 6,6 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas