W dziesięciu miesiącach br. cennikowe wydatki na reklamy radiowe zwiększyły się o 5,9 proc. w skali roku. Największy wzrost przychodów reklamowych zanotowały w tym czasie Tok FM, Vox FM i RMF Classic.
W okresie od stycznia do października br. marketerzy przeznaczyli na reklamę w radiu nieco ponad 5,3 mld zł. Było to 5,9 proc. więcej w odniesieniu do tego samego okresu 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl opartej na danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Pozycję lidera utrzymuje radio RMF FM z przychodami w wysokości 1,54 mld zł - wyższymi o 5,1 proc. niż rok wcześniej. Wiceliderem jest Radio Zet – w tej stacji reklamodawcy wydali 909,9 mln zł, czyli 2,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Tej stacji najchętniej słuchają osoby z wykształceniem średnim i wyższym.
Trzecie miejsce na podium należy do Programu III Polskiego Radia. Na spoty w tej rozgłośni marketerzy przeznaczyli 327,6 mln zł, czyli 5,3 proc. więcej niż przed rokiem.
Spośród wszystkich rozgłośni, które znalazły się w czołówce 10 z największymi wpływami z reklam, trzy miały najwyższą i dwucyfrową dynamikę przychodów. Tok FM zarobiło 43,4 proc. więcej w skali roku (142,9 mln zł), Vox FM – 24,9 proc. więcej (119,7 mln zł) i RMF Classic – 15,1 proc. więcej (67,4 mln zł).
W radiowej Jedynce marketerzy wydali w tym roku 182,8 mln zł, czyli 6,5 proc. więcej niż rok temu. Wśród słuchaczy Programu I Polskiego Radia najwięcej jest osób w wieku 60-75 lat.
Złote Przeboje Poznań zarobiło w tym roku 67 mln zł (1 proc. więcej), Eska Warszawa - 66,4 mln zł (5,2 proc. więcej), a Eska Poznań - 61,8 mln zł (6,3 proc. więcej).
Radio | RMF FM z największym wzrostem słuchalności wśród kadry zarządzającej. Radio ZET wyprzedziło Trojkę |