Biznes2016-07-07
154

Tomasz Lis: „Newsweek” i „Gazeta Wyborcza” są chowane na stacjach Orlen. Agora z rozwiązaną umową na ekspozycję tytułów

Redaktor naczelny „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) Tomasz Lis stwierdził, że zespół tygodnika dostaje sygnały, że na stacjach paliwowych Orlen „Newsweek” i „Gazeta Wyborcza” są ostatnio dużo gorzej eksponowane. Agora poinformowała Wirtualnemedia.pl, że Orlen wypowiedział umowę na ekspozycję jej tytułów.

- Dostajemy sygnały z całej Polski, że stacje Orlenu dostają polecenie chowania „Newsweeka” i „Wyborczej”. Uprzejmie proszę Państwa o wszelkie informacje w tej sprawie - napisał Tomasz Lis w środę na Twitterze.

- Sygnały od dwóch-trzech miesięcy z całej Polski, tylko ze stacji Orlenu. Sprzedawcy potwierdzają naciski, które się powtarzają - stwierdził Lis w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl. - Oczywiście to forma zwalczania pism, które nie podobają się PiS-owi - uważa.

- Zdarza nam się otrzymywać sygnały o problemach z dostępnością „Gazety Wyborczej” na wybranych stacjach Orlen - poinformowała nas Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Agorze. - Na bieżąco monitorujemy sytuację i sprawdzamy, czy jest to efekt rozwiązania w marcu br. przez Orlen dotychczasowej umowy na ekspozycję tytułów prasowych Agory czy innych okoliczności - dodała.

Biuro prasowe Ringier Axel Springer nie odpowiedziało na nasze pytania, na jakich zasadach współpracuje z Orlenem przy dystrybucji swoich tytułów na stacjach Orlen ani czy podjęło jakieś działania w związku z informacjami o gorszej eskpozycji tych pism. - Nie komentujemy publicznie szczegółów współpracy z naszymi partnerami biznesowymi - stwierdziła dyrektor komunikacji korporacyjnej w firmie.

Zarówno RASP, jak i Agora nie podają, jak duża część nakładów „Newsweeka” i „Gazety Wyborczej” trafia na stacje Orlen ani ile wynosi tam sprzedaż tych tytułów.

Pytania dotyczące tej sprawy przesłaliśmy do biura prasowego Orlenu, na razie nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

W Orlenie tak jak w większości dużych spółek państwowych na przełomie ub. i br. nastąpiły zmiany w kierownictwie, prezesem został Wojciech Jasiński, wcześniej poseł PiS, od wielu lat związany z tą stacją. Wiosną br. zmienił się w firmie dyrektor wykonawczy ds. marketingu - Leszka Kurnickiego zastąpił Rafał Pasieka. Spółka w całym kraju ma mieć ponad 1,7 tys. stacji paliwowych, z których jedna czwarta działa na zasadach franczyzy.

Największe spółki państwowe od początku br. dużo bardziej niż w minionych latach promują się w mediach (przede wszystkim pismach) określanych jako prawicowe. Jak już informowaliśmy, według danych Kantar Media w pierwszym kwartale br. spółki Skarbu Państwa i ministerstwa o wiele więcej niż rok wcześniej wydały na reklamy w „Do Rzeczy”, „Wprost” i „W Sieci”, a mniej m.in. w „Newsweeku” i „Polityce”. Orlen już pod koniec ub.r. zaczął sponsorować relacje w Telewizji Republika i „Gazecie Polskiej” z przygotowań Orlen Teamu do Rajdu Dakar.

Według danych ZKDP w maju br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 141 652 egz., a „Newsweek Polska” w kwietniu br. sprzedawał się średnio w 108 679 egz.

Autor:tw

KOMENTARZE(154)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas