Reklama2015-11-13
22

Tomasz Marszałł to mocny marketingowiec, w TVN czeka go wyzwanie wielu marek (opinie)

Zatrudnienie Tomasza Marszałła na stanowisku szefa marketingu TVN to zapowiedź znaczących zmian na rynku telewizyjnym. Łączy on umiejętność dbałości o szczegóły ze zrozumieniem biznesu i strategicznym skupieniem na rzeczach najważniejszych, do tego potrafi z każdej złotówki i za każdego człowieka wycisnąć więcej. O tym, co dla PKO BP i TVN oznacza transfer Tomasza Marszałła mówią, dla Wirtualnemedia.pl Marcin Maj, Marcin Kalkhoff i Szymon Gutkowski.

Z początkiem grudnia br. Tomasz Marszałł, dotychczasowy szef marketingu PKO BP obejmie stanowisko dyrektora marketingu i komunikacji w Grupie TVN, a jego obowiązki w PKO BP przejmie Marta Konopka.

Marszałł uważany jest w środowisku marketingowców i branży reklamowej za jednego z najskuteczniejszych managerów w Polsce. Wiosną ub.r. znalazł się w zestawieniu „Top 50 Marketingowców Europy” przygotowanym przez wydawnictwo „The Internationalist”. Przy tworzeniu tej listy pod uwagę brani byli managerowie uważani za najlepszych w danym regionie, mający realny wpływ na wzrost potencjału biznesowego tego obszaru oraz wykazujący się nieszablonowym myśleniem, innowacyjnymi realizacjami kampanii, a także generujący dobre wyniki.

Tomasz Marszałł szefem marketingu PKO BP był od 2010 roku. Podjął wyzwanie odświeżenia wizerunku największego polskiego banku - proces ten zaczął się w 2011 roku od odświeżenia logo banku i zaangażowania do jego reklam na prawie trzy lata Szymona Majewskiego. Kampanię repozycjonującą markę banku nagrodzono Srebrnym Effie w 2012 roku oraz Grand Prix Effie w ub.r. Marszałł zdobył też indywidualnie kilka nagród branżowych.

Przed przejściem do PKO Banku Polskiego Tomasz Marszałł zarządzał ofertą produktową Allianz Banku. Był dyrektorem marketingu W. Kruk i grupy Vistula. Wcześniej tworzył wizerunek firmy z Grupy UniCredit - Xelion Doradcy Finansowi. Był także odpowiedzialny za marketing pionu bankowości indywidualnej Banku Pekao SA.

Szymon Gutkowski, dyrektor zarządzający agencji DDB & Tribal, która od kilku lat pracuje dla PKO BP, uważa, że Grupa TVN potrzebuje managera kalibru Tomasza Marszałła, bo ma kilkanaście własnych kanałów telewizyjnych, a jako broker reprezentuje ponad 50, ma własne formaty programowe, a do tego dochodzą serwisy internetowe takie jak Player.pl. - Zaangażowanie Scrips Networks może jeszcze tę skalę zwiększyć. TVN bardzo potrzebuje myślenia w kategoriach total brandingu. W przypadku medium jeszcze bardziej niż zwykle, każdy przejaw aktywności buduje markę, paradoksalnie najmniej sama reklama, która zazwyczaj pełni rolę informacyjną - podkreśla Gutkowski.

Jego zdaniem mało kto tak dobrze jak Tomasz Marszałł czuje i rozumie, czym jest branding totalny w najdrobniejszych szczegółach. - Dla Marszałła nie ma rzeczy nieważnych. Łączy on umiejętność dbałości o szczegóły ze zrozumieniem biznesu i strategicznym skupieniem na rzeczach najważniejszych, do tego potrafi z każdej złotówki i za każdego człowieka wycisnąć więcej - mówi Gutkowski.

Dodaje, że nowy szef marketingu TVN pozostawia markę PKO Banku Polskiego w bardzo dobrej kondycji i z silnym zespołem. - Zarząd banku jest też zaangażowany w prace marketingowe, myślę więc, że dobry trend będzie kontynuowany. Jeśli chodzi o Grupę TVN, prezes Tellenbach pozyskał mocnego zawodnika - stwierdza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Szymon Gutkowski.

Dla Marcina Kalkhoffa, partnera w BrandDoctor, zatrudnienie Tomasza Marszałła to dla TVN niebywale celne posunięcie. - Jest bardzo doświadczonym managerem umiejącym sobie poradzić w dużych, ba, wielkich organizacjach. Wielokrotnie spotykałem go na branżowych konferencjach i z chęcią słuchałem jego twierdzeń o ważności marki, o konieczności dbałości o wizerunek. Mam nadzieję, że TVN pozwoli mu wprowadzić to podejście w życie. Czy TVN potrzebuje kogoś takiego? Tak. Sądzę, że widać to po tym, jak ta telewizja się zmienia wraz ze zmianą właścicielską. Delikatny przedsmak, trailer zmian widzieliśmy w jesiennym spocie wizerunkowym. Ten przedsmak to było również pewne otwarcie - otwarcie, z którego Tomek może skorzystać - podkreśla Kalkhoff.

W jego ocenie prawdopodobnie wraz z odejściem Marszałła, PKO BP czeka - prędzej czy później - zmiana komunikacji marketingowej. - Z pewnością zastępująca go na stanowisku dyrektora marketingu Marta Konopka, pracując z Tomaszem Marszałłem i będąc odpowiedzialną za działalność wizerunkową, nie zrobi tego nagle i w sposób szokowy, niemniej zdziwiłbym się, gdyby w obrazie banku nic się nie zmieniło - podsumowuje Kalkhoff.

Za jednego z najlepszych fachowców od marketingu uważa Tomasz Marszałła Marcin Maj, CEO agencji OS3. Jego zdaniem Marszałł jest profesjonalny, kreatywny, kompetentny, z imponującym doświadczeniem i ogromną chęcią rozwoju, choć często ostry i bardzo wymagający.

- Zmiana na tym stanowisku to przede wszystkim ogromne wyzwanie dla banku, aby utrzymać zapoczątkowane cztery lata temu zmiany wizerunkowe, które rok do roku przekładają się na efekty w postaci nagród Effie - uważa Marcin Maj. I dodaje: - Przejęcie przez Tomasza Marszałła zarządzania marketingiem i komunikacją w Grupie TVN oznacza ni mniej ni więcej jak tylko zapowiadające się znaczące zmiany na rynku telewizyjnym. Znając ambicje nowego szefa marketingu, na pewno będzie ciekawie - puentuje Maj.

Autor:Beata Goczał

Więcej informacji:Tomasz Marszałł, TVN

KOMENTARZE(22)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas