Telewizja2014-08-12
10

Tomasz Wolny i Magdalena Gwóźdź poprowadzą codzienny „Reporter Polski” w TVP2

Od września na antenę Dwójki powraca „Reporter Polski”. W nowym sezonie magazyn będzie nadawany pięć razy w tygodniu i zyska nowych gospodarzy. Program powstawać będzie we współpracy z oddziałami regionalnymi TVP.

„Reporter Polski” to program prezentujący materiały interwencyjne, reportaże o bieżących wydarzeniach w kraju, a także materiały o ludzkich dramatach i ich pasjach. Jedną z nowości jesiennego sezonu będą prezentowane w każdym tygodniu biurokratyczne i urzędnicze absurdy. Stałym cyklem mają być spotkania ze znanymi osobami (m.in. sportowcami, artystami, politykami i publicystami), podczas których opowiedzą oni widzom Dwójki o swoim życiu.

- Ważne w idei Dwójkowego reportażu jest to, że stawiamy na prawdziwą historię i realnego człowieka. W kontrze do produkcji typu scripted docu, prezentujących fikcyjną, wymyśloną przez scenarzystów i wyreżyserowaną rzeczywistość. My pokazujemy rzeczywistość bez retuszu - mówi Monika Sieradzka, szefowa redakcji „Reportera Polskiego”.

Od nowego sezonu widzowie magazynu będą mieć wpływ na treść programu poprzez nadsyłanie do redakcji tematów (mailowo lub przez profil na Facebooku), którymi powinni zająć się reporterzy. Zostanie również uruchomiony dyżur telefoniczny, do studia można będzie zadzwonić w trakcie emisji odcinka oraz po jego zakończeniu.

Od 1 września „Reporter Polski” emitowany będzie od poniedziałku do piątku o 17.25 (wcześniej magazyn można było oglądać raz w tygodniu w środowe wieczory). Gospodarzami programu będą Magdalena Gwóźdź i Tomasz Wolny, którzy zastąpią Joannę Racewicz.

Zespół reporterski magazynu Dwójki tworzą m.in. Adam Bogoryja-Zakrzewski Fabian Zając, Alina Mrowińska, Kamila Drecka i Anna Morawska. Redakcja „Reportera Polskiego” zaprasza jednak do współpracy dziennikarzy z całego kraju, mających ciekawy pomysł na reportaż.

Jesienią na antenę TVP2 powróci również „Magazyn Ekspresu Reporterów”, nadawany w każdy wtorek wieczorem.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w czerwcu br. udział TVP2 wyniósł 7,60 proc. (więcej na ten temat).

Autor:Łukasz Brzezicki

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas