Telewizja2013-05-07
5

Top 95 stacji tematycznych: TTV liderem po największym wzroście

W kwietniu br. wśród stacji tematycznych nowym liderem oglądalności została TTV, która jednocześnie zyskała najwięcej w zestawieniu. Z kolei w grupie komercyjnej pierwsze miejsce należało do Discovery Channel. Top 95 kanałów w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych (bez stacji newsowych) w kwietniu 2013 roku zajęła nadająca naziemne stacja TTV. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej udział tego kanału wzrósł zdecydowanie najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 669,6 proc. i wyniósł 0,96 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. W kwietniu 2012 roku stacja ta zajmowała miejsce 56.

Z miejsca 15. na drugie awansowały TVP Seriale. Kanał ten zanotował wzrost udziału o 92,0 proc. do poziomu 0,93 proc. Na podium uplasowała się jeszcze dziecięca stacja MiniMini+, która rok temu zajmowała miejsce 8. Natomiast jej udział w kwietniu br. wyniósł 0,84 proc. po wzroście o 37,1 proc.

Tuż za podium uplasował się filmowy kanał AXN, który zanotował wzrost udziału o 9,9 proc. do 0,81 proc. Rok wcześniej stacja ta była piąta.

Z kolei na piątej pozycji (po awansie z miejsca 11.) uplasowało się TVN Style. Udział tego kanału w analizowanym okresie wyniósł 0,73 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej jego wynik wzrósł o 29,4 proc.

W pierwszej dziesiątce uplasowały się jeszcze takie stacje jak Kino Polska, Polsat Sport, Discovery Channel, ATM Rozrywka oraz Disney Channel.

Zobacz tabelę


W grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, w kwietniu 2013 roku pierwsze miejsce zajęła stacja Discovery Channel, której udział poszedł do góry o 13 proc. do poziomu 1,09 proc.

W tym zestawieniu na drugie miejsce z pozycji 15. awansowały TVP Seriale (1,07 proc., + 96 proc.). Z kolei na ostatnie miejsce podium awansował kanał TVN Style (1,01 proc., + 31,6 proc.), który rok wcześniej był ósmy.

Również w tym zestawieniu największy wzrost (wynoszący aż 548,5 proc) zanotowała TTV, która awansowała z pozycji 59. na 6. Jej udział uplasował się na poziomie 0,86 proc.

Zobacz tabelę

 

 

Zestawienie obejmuje kanały tematyczne z wyłączeniem stacji informacyjnych. Dane Nielsen Audience Measurement udostępnione zostały dzięki uprzejmości Atmedia.

Autor:mk

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas