Prasa2016-05-24
0

Topnieje sprzedaż miesięczników popularnonaukowych i historycznych. „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” najchętniej kupowane

W lutym br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w lutym 2016 roku wyniosła 94 988 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku była ona niższa o 3,67 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 10,54 proc. do 50 593 egz.

Wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie liderem był magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 24 010 egz., po spadku o 10,35 proc.

Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 18 185 egz. (obniżyła się ona o 27,02 proc. - najbardziej w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych).

Trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w lutym br. wyniósł 17 963 egz., po spadku o 0,49 proc.

Zobacz tabelę

W lutym br. w porównaniu do stycznia br. prawie wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej - 20,82 proc. - też stracił „Newsweek Historia”.

Zyskał tylko magazyn „W Sieci Historii” - było to 7,62 proc.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas