Internet2022-05-08
1

Google walczy ze szkodliwymi reklamami, przez rok usunął 3,4 mld

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Google w 2021 roku usunął ponad 3,4 miliarda reklam, które naruszały zasady, a zasięg ponad 5,7 miliarda nieodpowiednich reklam został ograniczony - podał koncern w najnowszym raporcie Ads Safety Report. Dodatkowo od początku wojny w Ukrainie Google zablokował ponad 8 milionów reklam nawiązujących do rosyjskiej inwazji, z platform firmy zostały także usunięte reklamy pochodzące od 60 finansowanych przez Rosję portali medialnych.

Coroczny raport Ads Safety Report podsumowuje działania Google podjęte w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom, a także wydawcom i reklamodawcom.

Dane przedstawione za 2021 r. wskazują, że liczba treści reklamowych naruszających zasady z roku na rok rośnie, a nieuczciwi reklamodawcy stosują coraz bardziej wyrafinowane metody, aby oszukać systemy lub moderatorów i moderatorki.

3,4 miliarda zablokowanych reklam

W 2021 roku Google zablokował ponad 3,4 mld nieodpowiednich reklam. Wśród głównych naruszeń znalazły się: niezgodność z zasadami sieci reklamowej, treści przeznaczone dla dorosłych oraz używanie znaków towarowych innych firm w nieuprawniony sposób.

Z kolei wyświetlanie ponad 5,7 mld reklam zostało ograniczone na danym obszarze ze względów prawnych lub kulturowych, a dodatkowo zawieszonych zostało ponad 5,6 mln kont reklamodawców. 1,7 mld stron wydawców, którzy dopuszczali się naruszeń zostało zablokowanych w systemie reklamowym Google.

– By być o krok przed potencjalnymi zagrożeniami, niezmiennie aktualizujemy nasze zasady. W 2021 roku dodaliśmy lub zmieniliśmy ponad 30 zasad dla reklamodawców i wydawców. Wdrożyliśmy również politykę ostrzeżeń za powtarzające się naruszenia zasad, która ma na celu pociągnięcie reklamodawców do większej odpowiedzialności – tłumaczy w raporcie Scott Spencer, VP of product management, ads privacy and safety w Google.

Czytaj także: Który serwis społecznościowy najlepszy reklamowo? „Liczy się cel, a nie platforma”

Nadużycia związane z COVID-19

Według Google w 2021 r. szczególnie istotne było zapobieganie nadużyciom w reklamach związanych z pandemią COVID-19, głównie w kontekście twierdzeń dotyczących szczepionek, testów i zawyżania cen materiałów higienicznych, takich jak maseczki.

Od początku pandemii COVID-19 Google zablokował ponad 160 mln takich reklam. W ub.r. firma wsparła także lokalne organizacje pozarządowe i rządy kwotą 250 mln dol. w ramach Ad Grants, aby pomóc użytkownikom i użytkowniczkom w dotarciu do rzetelnych informacji na temat szczepionek.

Reakcja na wojnę w Ukrainie - 8 mln usuniętych reklam

Pomimo, że Ads Safety Report za 2021 r. nie obejmuje najnowszych wydarzeń, Google przedstawił także działania podjęte w reakcji na wojnę w Ukrainie.

Oprócz zaprzestania prowadzenia większej części działalności handlowej na terytorium Federacji Rosyjskiej, wstrzymane zostało wyświetlanie reklam w Rosji i od rosyjskich reklamodawców, a monetyzacja finansowanych przez państwo mediów rosyjskich na platformach należących do Google została zawieszona.

Do tej pory Google zablokował już ponad 8 mln reklam nawiązujących do wojny w Ukrainie, w ramach zasad dotyczących wydarzeń „o charakterze wrażliwym”, a reklamy z ponad 60 finansowanych przez państwo portali medialnych zostały usunięte.

Czytaj także: Google z większymi możliwościami usuwania danych z wyszukiwarki. Na liście zdjęcia dokumentów tożsamości i adres zamieszkania

Autor:ps

Więcej informacji:Google, reklamy, blokada, raport

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas