Internet2014-12-19
5

Treści wideo: dominują Onet z RASP i Grupa WP, najdłuższy czas na Gry-online.pl. Kreczmar: przyszłość to mobile

Michał KreczmarMichał Kreczmar

Największy udział użytkowników mobilnego wideo wśród wszystkich odbiorców takich treści mają Gry-Online oraz Grupa WP. - Niektórzy wydawcy o gigantycznej skali streamingu wideo mają względnie znikomy udział odtworzeń mobilnych - analizuje Michał Kreczmar, e-commerce director w Hypermedia linked by Isobar.

Powoli pojawiają się pierwsze wyniki badań streamingu wideo wykonywane przez PBI, dzięki badaniom Gemiusa. Jesteśmy już w stanie zobaczyć: ilu realnych użytkowników streamuje wideo oraz ile odtworzeń wykonują miesięcznie. Brawa należą się Onet-RASP, Grupie WP, Gazeta.pl, czyli największym audytowanym przez PBI graczom polskiego legalnego wideo streamingu.

Wyniki badania pokazują też, jaki jest średni czas odtworzenia. Tu gratulacje należą się grupom Gry-Online, Murator-Time, Onet-RASP. W końcu wiemy, ile czasu użytkownicy spędzają oglądając streamowane wideo u poszczególnych wydawców (pamiętając o tym, że różne media proponują zarówno długie jak i krótkie formy wideo, promując je w różny sposób, a czasem wykorzystując mechanizm autoplay). Znamy też średnią liczbę odtworzeń przypadających na użytkownika - brawa dla Interii, Onet-RASP, Grupy WP i Gazeta.pl. Bo to właśnie ci gracze oferują użytkownikom właściwą „lepkość” treści, atrakcyjność, czy też skuteczność mechanizmów rekomendacji/autopromocji treści wideo.

Zobacz tabelę


Ja jednak chciałem popatrzeć dalej w przyszłość polskiego streamingu wideo. Poprosiłem PBI o pokazanie dostępnego już wskaźnika ilości mobilnych odtworzeń streamów wideo i pokusiłem się o policzenie udziału streamów mobilnych w odtworzeniach ogółem. Co zaobserwowałem? Okazuje się, że największy udział mobilnej grupy konsumentów wideo posiadają Gry-Online oraz Grupa WP. Niektórzy gracze o gigantycznej skali streamingu wideo mają względnie znikomy udział odtworzeń mobilnych.

Dlaczego to tak ważne? Mobilny streaming wideo to przyszłość konsumpcji treści wideo, co zauważyli już nie tylko gracze Over The Top Content (OTT) pokroju Netflixa czy Hulu, ale także dostawcy tradycyjnych/kablowych treści wideo. HBO rozłączyło usługi dostarczania abonamentom treści wideo na urządzenia przenośne od abonamentów, którym dostarcza treści klasyczną drogą telewizji kablowej. To także sweetspot reklamowy - przecięcie najatrakcyjniejszych trendów jeśli chodzi o przyszłe przychody - mobile i wideo adresowane do nowej generacji konsumentów przyzwyczajonych do konsumpcji treści wizualnych w dowolnym czasie i miejscu, w momencie kiedy tego chcą.

Analiza w oparciu o dane Megapanel PBI/Gemius. Podziękowania dla Andrzeja Garapicha, Anny Miotk i Sławomira Pliszki z PBI.


Michał Kreczmar, e-commerce director w Hypermedia linked by Isobar

Autor:ps

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas