Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od września do listopada 2014 roku należała do RMF FM. Największym wzrostem pochwalić się mogło VOX FM, zaś Trójka zanotowała najgorszy wynik od lat - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM w okresie od września do listopada 2014 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 23,2 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,7 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem w analizowanym okresie na poziomie 14,2 proc., także po spadku o 0,7 pkt. proc. Przewaga RMF FM nad Radiem ZET w analizowanym okresie wyniosła 9 pkt. proc.
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 11,3 proc., po wzroście o 1 pkt. proc.
Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 6,8 proc. - najgorszym od wielu lat. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,7 pkt. proc.
Spadek udziału, wynoszący 0,2 pkt. proc. do 1,8 proc., odnotowało Radio Maryja, które w zestawieniu spadło z miejsca piątego na szóste.
Z kolei na piąte miejsce z szóstego awansowała stacja VOX FM, której udział w badanym okresie wyniósł 3,7 proc., czyli o 2 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Wówczas na 18 częstotliwościach wykorzystywanych obecnie przez VOX FM nadawało Radio Eska Rock. VOX FM przejęło je w grudniu ub.r. Stacja ta gra muzykę taneczną (więcej na ten temat).
Zobacz tabelę- 1
- 2