Kultura2019-07-23
5

Od września trzeci sezon "Korony królów" w TVP1

fot. TVPfot. TVP

Telewizja Polska od września pokaże premierowe odcinki trzeciego sezonu telenoweli historycznej, "Korona królów". Akcja serialu rozpoczyna się na przełomie 1376-1377 roku.

Premierowy sezon historycznej telenoweli telewizyjna Jedynka emitowała od 1 stycznia do 23 maja 2018 roku. W tym okresie stacja pokazała 84 odcinki, które oglądało średnio 2,05 mln osób.

Z kolei średnia widownia drugiej edycji telenoweli, wyemitowanych w okresie od 3 września 2018 roku do 25 czerwca 2019 roku wyniosła 1,39 mln osób. W dniu emisji ostatniego odcinka Telewizja Polska poinformowała, że będzie kontynuować emisję kolejnych odcinków. Premierowe epizody będą pokazywane od września w Jedynce, w związku z nową, jesienną ramówką stacji (jej szczegóły nadawca poda pod koniec sierpnia).

W nowych odcinkach cyklu fabuła telenoweli będzie się koncentrować na dynastii Jagiellonów. W pierwszym teaserze trzeciego sezonu „Korony królów” poinformowano, że w role Władysława Jagiełły i Jadwigi Andegaweńskiej wcielą się Wasyl Wasyłyk i Dagmara Bryzek. Widzowie zobaczą również takich aktorów jak: Dorota Naruszewicz (w roli matki Władysława Jagiełły), czy Natalia Lesz (kapłanka Ragana). W trzecim sezonie pojawi się również część obsady aktorskiej znanej z drugiego sezonu „Korony królów” - m.in. Marcin Rogacewicz (Jaśko), czy Paulina Lasota (Cudka). Akcja serialu rozpoczyna się na przełomie 1376 - 1377 roku. Bohaterowie będą walczyć o władzę, ale i o miłość.

"Korona królów" opowiada o kulisach władzy królów polskich. Serial rozpoczął się w latach 1333-1370, za czasów rządów Kazimierza Wielkiego. W tej rolę w pierwszej serii wcielał się Mateusz Król, którego w drugim sezonie zastąpił Andrzej Hausner. Zastosowany zabieg z podmianą aktora wynika z faktu przeskoku czasowego pomiędzy sezonami o kilka lat. W postać Adelajdy Heskiej - drugiej żony Kazimierza Wielkiego wciela się z kolei Aleksandra Przesław.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 9,73 proc.

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.

Autor:NB

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas