Pięć polskich agencji znalazło się na ogłoszonych dotychczas shortlistach na festiwalu reklamowym Cannes Lions 2017. Agencja 2012 ma cztery nominacje, po jednej otrzymały: FCB Warsaw, Grey Poland, Walk i DDB&Tribal.
Agencja 2012 z kampanią „Godzina jazdy na wózku” realizowaną dla Akademii Auto Świat została nominowana do nagród Cannes Lions w kategoriach: PR (w dwóch podkategoriach: Komercyjne usługi publiczne i Kreatywna efektywna kampania), Promo&Activation i Outdoor.
Celem tej kampanii społecznej było pokazanie tego, co najważniejsze w szkoleniu kierowców – nauka odpowiedzialności za kierownicą.
Projekt „Smart bell” agencji FCB Warsaw dla Axa Polska, który już został nagrodzony Srebrnym Lwem w kategorii Helath&Wellness znalazł się na shorlitście w kategorii Promo&Activation.
Wśród nominacji z Polski jest też w niej akcja „#Iwelcome-Live” realizowana przez agencję DDB&Tribal dla Amnesty International.
Agencja Walk została nominowana w kategorii Print&Publishing za projekt „Invisible book” dla Capuchin Foundation. Z kolei agencja Grey Poland znalazła się na shortliście PR (live shows/concerts) za akcję dla Caritas Polska „The biggest christmas choir”.
Nagrody w tych kategoriach zostaną wręczone w poniedziałek, 19 czerwca.