Telewizja2011-12-05
12

TVN 24 i Polsat News w górę, TVP Info i Superstacja w dół

W segmencie stacji newsowych tylko Polsat News i TVN 24 zakończyły listopad br. ze wzrostami widowni, spadki zanotowały natomiast TVP Info i Superstacja, której oglądalność spadła najbardziej. Kolejny miesiąc wzrosła także przewaga TVN CNBC nad TV Biznes.

Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla Wirtualnemedia.pl, kanał TVP Info, będący niezmiennie liderem zestawienia, zanotował w zeszłym miesiącu spadek średniej dobowej oglądalności względem listopada ub.r. Wyniósł on 5,2 proc., co dało tej stacji średnio 265 tys. widzów. Z kolei jej udział w rynku zmalał z 4,20 proc. do 4,09 proc.

Na drugim miejscu znalazł się najdłużej nadający polski kanał informacyjny, czyli TVN 24, który zanotował wzrost widowni wynoszący 5,5 proc. W listopadzie br. oglądało go średnio 213 tys. osób, a jego udział wynosił 3,28 proc. (rok wcześniej 3,03 proc.).

Trzecią pozycję zajął tradycyjnie Polsat News, najmłodszy gracz na rynku stacji newsowych. Kanał ten miał w jedenastym miesiącu br. średnio 55 tys. widzów w każdej minucie, o 14,1 proc. więcej niż rok wcześniej (to największy wzrost wśród kanałów ogólnoinformacyjnych). Udział Polsat News poszedł do góry z 0,62 proc. do 0,85 proc.

Największą stratę zanotowała zajmująca czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowa Superstacja, której oglądalność zmalała o 14,1 proc. do 13 tys. widzów. Udział tego kanału spadł z 0,22 proc. do 0,20 proc.

W kluczowej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49, wszystkie kanały informacyjne miały w zeszłym miesiącu niższe udziały niż w grupie 4+. Liderem tutaj było nie TVP Info, ale TVN 24 z wynikiem na poziomie 2,28 proc. po wzroście o 0,23 pkt. proc. Kanał newsowy TVP znalazł się na pozycji drugiej z udziałem wynoszącym 2,12 proc. (w dół o 0,03 pkt. proc.), a trzeci był Polsat News (0,71 proc., wzrost o 0,24 pkt. proc.).

Zobacz tabelę


 
W segmencie stacji biznesowych wzrost ponownie odnotował kanał TVN CNBC. Średnia oglądalność minutowa tej stacji zwiększyła się w porównaniu do listopada ub.r. aż o 43,3 proc. do 3,3 tys. widzów, a jej udział wzrósł z 0,03 proc. do 0,05 proc.

Kolejny miesiąc z rzędu spadek dotknął natomiast konkurencyjną TV Biznes. W jedenastym miesiącu br. jej średnia widownia zmalała o 4,7 proc. do poziomu ok. 1,2 tys. osób, a udział kanału utrzymał się na poziomie 0,02 proc.

Zobacz tabelę


Najpopularniejszą pozycją w listopadzie br. w kanałach informacyjnych były “Fakty po Faktach”, nadawane w TVN 24, z udziałem m.in. kapitana Tadeusza Wrony, który oglądało ponad 1,24 mln widzów. Najchętniej oglądalny program w TVP Info - relacje z zamieszek 11 listopada br. - śledziło niecałe 1,24 mln osób. W Polsat News najwięcej widzów - 330 tys. - zgromadził cykl “Państwo w państwie”. 

Zobacz tabelę


 

Autor:pp

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas