Telewizja 2011-02-03
9

TVN 24 miażdży konkurencję, spore awanse AXN i Eurosportu

TVN 24, niezmienny lider oglądalności wśród kanałów tematycznych, w styczniu br. znacznie poprawiła swój wynik. Wśród stacji z czołówki wzrosty zanotowały także m.in. AXN i Eurosport, a stracił np. Disney Channel.

Jak wynika z danych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, liderująca zestawieniu stacja informacyjna TVN 24 zanotowała w styczniu 2011 roku wzrost udziału w rynku względem stycznia 2010 roku o 39 proc. do poziomu 4,10 proc.

Drugie miejsce w rankingu top 30 stacji tematycznych zajął Eurosport z wynikiem 0,86 proc. Stacja ta zanotowała wzrost udziału o 9,3 proc. i awansowała z miejsca czwartego. Trzecia lokata należała do filmowej stacji AXN. Jej udział wyniósł 0,80 proc. po wzroście o 21 proc. Rok temu kanał ten zajmował miejsce siódme.

Dalej uplasował się Disney Channel, będący liderem stacji dla dzieci. Jego wynik zmalał o 6,9 proc. do 0,80 proc., co spowodowało spadek z drugiego na czwarte miejsce. Na kolejnych miejscach znalazły się inne kanały dziecięce: Cartoon Network, Mini Mini oraz Disney XD.

Na ósmą lokatę z 14. pozycji awansował z kolei Polsat News. Jego udział wzrósł aż o 49 proc. do 0,64 proc. udziału.

Liderem wśród stacji dokumentalnych był Discovery Channel (pozycja dziewiąta), a wśród stacji muzycznych - Viva Polska (miejsce dziesiąte).

Wszystkie 30. topowych kanałów tematycznych miało w styczniu 2011 roku 17,40 proc. udziału, zaś rok wcześniej – 16,51 proc.

Zobacz tabelę


 

W grupie 16-49, czyli docelowej dla stacji komercyjnych, na pozycji lidera umocniła się telewizja TVN 24, której udział poszedł do góry z 1,85 proc. do 2,46 proc.

Na drugie miejsce z szóstego awansował AXN, którego udział poszedł do góry o 23,5 proc. do 1,05 proc. Na podium znalazła się też Viva Polska (rok temu była czwarta). Jej udział jednak spadł o 3,2 proc. do 0,9 proc.

Zobacz tabelę


W grupie 16-49 (miasta) zdecydowanym liderem oglądalności w styczniu 2011 roku pozostała TVN 24 przed kanałem filmowym AXN i Discovery. Stacje TVN 24 i AXN zanotowały wzrosty udziału, ale Discovery stracił.

Zobacz tabelę


Najpopularniejszą stacją w grupie widzów z dostępem do telewizji kablowej i/lub satelitarnej była w styczniu 2011 roku także TVN 24, której udział wyniósł tutaj 5,51 proc. (wzrost o 31 proc.) i był wyższy niż w grupie wszystkich widzów.

Zobacz tabelę


 

Autor: pp

KOMENTARZE (9) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas