Telewizja 2011-01-05
8

TVN 24 umocnił pozycję, duże awanse Cartoon Network i Polsat News

Lider w oglądalności kanałów tematycznych - kanał TVN 24 - w grudniu br. znacznie poprawił swój wynik. Wśród stacji z czołówki spore wzrosty  zanotowały także m.in. Cartoon Network i Polsat News, a stracił np. Disney Channel.

W porównaniu z 2009 rokiem liderująca w zestawieniu telewizja informacyjna TVN 24 zanotowała w grudniu 2010 roku wzrost udziału w rynku aż o 48,3 proc. do poziomu 3,87 proc. - wynika z danych TNS OBOP przygotowanych dla  Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce w rankingu top 30 stacji tematycznych zajął Cartoon Network z wynikiem 0,80 proc. Stacja ta zanotowała wzrost udziału o 29 proc. i awansowała z miejsca siódmego. Kanał był liderem wśród stacji dla dzieci – kolejne miejsce zajął MiniMini, który utrzymał trzecią lokatę, ale jego udział spadł z 0,84 proc. do 0,79 proc.

Na czwartym miejscu znalazł się AXN - najchętniej oglądany kanał filmowy z udziałem 0,78 proc. (0,64  proc. w tym samym miesiącu 2009 r.). Stacja ta awansowała z miejsca piątego. Na szóstą lokatę z odległej 21. pozycji awansował z kolei Polsat News. Jego udział wzrósł aż 121 proc. do 0,64 proc. udziału.

Siódmy był Disney XD, którego udział spadł z 0,65 proc. do 0,62 proc. (rok wcześniej zajmował czwartą lokatę). Na kolejnym miejscu znalazł się Eurosport, który był najchętniej oglądanym kanałem sportowym - w grudniu 2009 roku większą widownię od niego miał Polsat Sport.

Liderem wśród stacji muzycznych była Viva Polska (dziewiąte miejsce), a wśród stacji dokumentalnych – Discovery Channel (pozycja dziesiąta).

Wszystkie 30. topowych kanałów tematycznych miało w grudniu 2010 roku 16,64 proc. udziału, zaś rok wcześniej – 15,14 proc. 

Zobacz tabelę


W grupie 16-49, czyli docelowej dla stacji komercyjnych, na pozycji lidera umocniła się telewizja TVN 24, której udział poszedł do góry z 1,73 proc. do 2,18 proc. 

Drugie miejsce bez zmiany udziału (1,05 proc.) utrzymała stacja Viva Polska, zaś na podium wszedł także AXN (0,88 proc., wzrost o 18,9 proc.), spychając z niego dziecięcy kanał Disney Channel. 

Zobacz tabelę


W grupie 16-49 (miasta) zdecydowanym liderem oglądalności w grudniu 2010 pozostała TVN 24 przed kanałem dla dzieci Mini Mini i muzyczną telewizją Viva Polska. Wszystkie te kanały zanotowały wzrosty i utrzymały jednocześnie te same miejsca w rankingu. 

Zobacz tabelę


 

Autor: pp

KOMENTARZE (8) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas