W październiku 2013 roku wszystkie główne stacje zanotowały spadki udziałów w rynku telewizyjnym. Pozycję lidera utrzymał kanał TVN, a największą widownię zgromadził serial „M jak miłość”.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w październiku 2013 roku utrzymała TVN. Udział tego kanału względem października 2012 roku zmniejszył się o 16,24 proc. i wyniósł 13,31 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP1, której średni miesięczny wynik jednak zmalał o 9,71 proc. do 12,37 proc. Z kolei na trzecią lokatę spadł Polsat ze średnim udziałem na poziomie 12,35 proc., po spadku o 15,24 proc. Natomiast czwarte miejsce należało do TVP2. Udział tej stacji w badanym miesiącu zmniejszył się o 12,31 proc. i wyniósł 10,97 proc.
Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie zmalał z 56,67 proc. do 49,00 proc.
Na piątym miejscu uplasował się kanał TVN7, którego udział poszedł do góry o 32,59 proc. do 3,58 proc. Nieco mniej zyskała konkurencyjna TV Puls. Znalazła się ona oczko niżej z wynikiem na poziomie 3,23 proc., notując wzrost o 26,67 proc.
Bardzo duży spadek udziału odnotował odświeżony kanał TVP Info, którego średni miesięczny wynik zmniejszył się aż o 63,53 proc. do zaledwie 1,24 proc. Tym samym stacja w rankingu spadła z miejsca piątego na jedenaste.
Oczko wyżej od TVP Info uplasował się kanał Puls 2, powstały w związku ze startem naziemnej telewizji cyfrowej. Jego wynik to 1,29 proc. po wzroście aż o 344,83 proc.
Z kolei na czternastej pozycji znalazła się emitująca programy lokalne TVP Regionalna, której średni udział w październiku br. (czyli w drugim miesiącu nadawania) wyniósł 1,02 proc.
Zobacz tabelę
>>> W październiku 2013 "Wiadomości" powiększyły przewagę nad "Faktami"
- 1
- 2