Telewizja2012-05-11
26

TVN i TVN24 najbardziej godnymi zaufania markami telewizyjnymi

TVN otrzymała Złote Godło, a TVN24 - Kryształowe Godło dla marek najbardziej godnych zaufania wśród polskich stacji telewizyjnych. W kategorii stacji radiowych wyróżnione zostały RMF FM i Radio Eska. W ogólnym badaniu European Trusted Brands obejmującym 15 europejskich krajów najlepsza okazała się marka Nivea.

We wszystkich 15 krajach biorących udział w badaniu przeprowadzonym przez Reader's Digest respondenci wskazywali marki godne zaufania w 20 kategoriach globalnych, wspólnych dla wszystkich krajów. Dodatkowo marki wskazywano również w kategoriach lokalnych - w polskiej edycji było ich 18.

TVN otrzymała Złote Godło dla marki godnej zaufania w kategorii polskich stacji telewizyjnych, otrzymując największą liczbę spontanicznie oddanych głosów w badaniu przeprowadzonym przez Reader's Digest. Natomiast TVN24 zdobyła Kryształowe Godło, uzyskując najwyższą ocenę w pięciu kryteriach: jakości, wartości w stosunku wartości do ceny, zrozumienia potrzeb klienta, wizerunku i społecznej odpowiedzialności.

Wśród stacji radiowych Złote Godło przypadło w Polsce RMF FM, a Kryształowe - Radiu Eska. Wśród sieci komórkowych wyróżniono Orange i Play, a wśród firm internetowych - TP i UPC. Z kolei w kategorii telefonów komórkowych statuetki zdobyły Nokia i LG, a komputerów - HP i Apple.

W 13 kategoriach laureatem Złotego i Kryształowego Godła okazała się ta sama marka. Zdobywcami obydwu tytułów zostały Centrum, Nestlé, ING TFI, Winiary, Herbapol Lublin, Sony, Nivea, Apart, Avon, Dbam o Zdrowie, Rossmann, H&M oraz Falvit.

Zobacz tabelę

 

Zobacz tabelę

 
We wszystkich 15 krajach za najbardziej godną zaufania uznano markę Nivea (w kategorii kosmetyków do pielęgnacji skóry). W 14 państwach wyróżniono markę Nokia (jako telefon komórkowy), w 13 - kartę kredytową Visa, w 12 - aparat fotograficzny Canon, a w 11 - HP (komputer osobisty).

Dwunasta edycja badania European Trusted Brands została przeprowadzona przez Reader’s Digest w 15 krajach europejskich (Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia, Szwecja oraz Szwajcaria). Wzięło w niej udział 27 467 respondentów. Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Respondenci zostali wybrani spośród bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. Próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

Autor:km

KOMENTARZE(26)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas