W minionym tygodniu pozycja lidera oglądalności w rynku telewizyjnym zarówno wśród wszystkich widzów jak i w grupie komercyjnej należała do TVN. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującej telewizji TVN w okresie od 30 września do 6 października 2013 roku wzrósł o 0,10 pkt. proc. do 13,28 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugiej lokacie znalazł się Polsat, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 0,34 proc. i wyniósł 13,11 proc. Ostatnią pozycję podium zajęła TVP1, której wynik w porównaniu do poprzedniego tygodnia wyniósł 12,00 proc., po wzroście o 0,18 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (10,57 proc.; w dół o 0,33 pkt. proc.).
Odświeżony kanał TVP Info w zeszłym tygodniu zanotował spadek udziału o 0,01 pkt. proc. do 1,20 proc. Oczko niżej uplasowała się TVP Regionalna, której udział w rynku telewizyjnym zmalał o 0,06 pkt. proc. do 1,00 proc.
Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym pochwalić się mogą takie kanały jak: TVN7 (3,48 proc.; + 0,14 pkt. proc), TV Puls (3,40 proc.; + 0,33 pkt. proc), Polsat 2 (1,84 proc.; + 0,16 pkt. proc), ATM Rozrywka (0,90 proc.; + 0,03 pkt. proc) oraz TV6 (0,79 proc.; + 0,06 pkt. proc).
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycja lidera również należała do telewizji TVN, która zyskała tutaj 0,26 pkt. proc. do 15,65 proc. udziału. Drugie miejsce zajął Polsat, którego udział zwiększył się o 0,22 pkt. proc. do 14,23 proc. Ostatnia lokata podium należała do TVP2 (spadek udziału o 0,41 pkt. proc. do poziomu 8,79 proc.).
Największą popularnością w zeszłym tygodniu (6,99 mln widzów) cieszył się pokazany na antenie TVP2 serial „M jak miłość”. Wysoką widownię zgromadziły również pozostałe sztandarowe seriale TVP2: „Na dobre i na złe” (5,29 mln) oraz „Barwy szczęścia” (4,30 mln).
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 30.09.2013 - 06.10.2013 - grupa 4+
Zobacz tabelę
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 30.09.2013 - 06.10.2013 - grupa 16-49