Telewizja2014-06-03
12

TVN liderem w maju, tylko Polsat zyskał w czołówce. Seriale TVP hitami

W maju br. na pozycji lidera oglądalności wśród stacji telewizyjnych utrzymał się TVN. Z kolei na drugim miejscu umocnił się Polsat, który zanotował jedyny wzrost wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Sporo zyskała TV Puls.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w maju 2014 roku zajął TVN. Udział tego kanału względem maja 2013 roku spadł o 9,69 proc. i wyniósł 12,30 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciej lokaty na drugą awansował Polsat, którego udział wzrósł o 0,91 proc. do 12,18 proc. Był to jedyny wzrost wśród kanałów tzw. „wielkiej czwórki”.

Największy spadek wśród czterech czołowych stacji, wynoszący 10,53 proc., zanotowała z kolei TVP1. Z wynikiem 11,30 proc. stacja ta spadła z miejsca drugiego na trzecie. Czwarta lokata należała do TVP2, której udział wyniósł 9,46 proc., po spadku o 10,42 proc.

Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie spadł z 48,88 proc. do 45,24 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemny kanał TVN7, którego udział zmalał o 4,14 proc. do 3,47 proc. Oczko niżej (po awansie z miejsca dziewiątego) znalazł się natomiast także nadający w naziemnej telewizji cyfrowej kanał TV Puls, notujący największy wzrost w pierwszej dziesiątce rankingu. Jego udział poszedł do góry o 14,08 proc. i wyniósł 3,24 proc.

Najwięcej w top 10 stracił natomiast kanał TV4, który zajął miejsce dziewiąte. Zanotował on spadek o 19,50 proc., a jego wynik to 2,60 proc.

Zobacz tabelę


W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała także do TVN, którego udział w maju br. spadł o 9,26 proc. do poziomu 13,91 proc.

Na drugim miejscu znalazł się Polsat z udziałem wynoszącym 13,79 proc., po wzroście o 3,45 proc. - jedynym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Trzecia pozycja należała do TVP2 (8,06 proc., spadek o 12,58 proc. - największy w top 4), a na czwartej uplasowała się TVP1. Jej udział zmalał o 11,76 proc. i wyniósł 7,95 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka tutaj stacja TV Puls, która względem maja  2013 roku zanotowała wzrost udziału o 15,53 proc. do 3,72 proc. Rok wcześniej kanał ten był szósty.

Zobacz tabelę

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas